اقتصاد جهان

چرا اسرائیل توان مالی برای ادامه نسل کشی فلسطینیان را ندارد؟

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از المیادین، هفته نامه اکونومیست در مقاله اخیر خود به دلایلی اشاره کرد که چرا اسرائیل ممکن است نتواند از ادامه نسل کشی فلسطینیان حمایت مالی کند.

از جمله دلایل ذکر شده در این نشریه می توان به فشار ناشی از بودجه رژیم صهیونیستی اشاره کرد که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این رژیم در دوران قبل از جنگ ۶۰ درصد بوده و هزینه های اضافی ناشی از آن در طول جنگ باعث تشدید فشار مالی شده است. خود

در این گزارش آمده است که رژیم از آغاز جنگ تاکنون هزینه های نظامی بیشتری معادل ۲ درصد تولید ناخالص داخلی را متحمل شده است.

در همین حال کارشناسان پیشنهاد بودجه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را افراطی توصیف کردند و هشدار دادند که این رژیم برخلاف آمریکا یا ژاپن به دلیل تمایل به افزایش هزینه های نظامی از منابع مالی نامحدودی برخوردار نیست.

در این گزارش آمده است که استقراض متوسط ​​در مواقع بحران توصیه می شود، اما بعید است هزینه های نظامی اسرائیل به این زودی ها به سطح قبل از جنگ بازگردد.

این گزارش نشان می دهد که کاهش بودجه می تواند عواقب مخربی برای ساکنان داشته باشد و افزود که برخی از گروه ها آسیب پذیرتر از سایرین هستند.

لغو مجوز برای کارگران فلسطینی همچنین بر برخی از بخش های کلیدی اسرائیل، به ویژه صنعت ساختمان، فشار وارد کرده است.

نسل کشی غزه تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد اسرائیل داشت.

اعزام ۳۰۰۰۰۰ نیروی ذخیره به ارتش این رژیم پیامدهایی برای چندین بخش کلیدی اقتصادی از جمله صنعت فناوری، تجارت و گردشگری دارد.

انتظار می رود انتشار اوراق قرضه توسط این رژیم در سال جاری بی سابقه باشد. در حالی که بخش قابل توجهی از انتشار احتمالاً در بازار شیکل اتفاق می افتد، انتظار می رود بدهی خارجی اسرائیل از ۱۰ میلیارد دلار فراتر رود.

بلومبرگ همچنین در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل اولین اوراق قرضه بین المللی خود را در بورس به منظور جمع آوری پول برای نسل کشی مردم غزه فروخته است.

تحلیلگران المیادین بر این باورند که تاخیر دولت آمریکا در ارائه کمک های مالی به اسرائیل می تواند عاملی در این تصمیم باشد. البته با توجه به حمایت قابل توجه شهروندان آمریکایی از رژیم صهیونیستی، این رژیم ممکن است کمتر به کمک های مالی مستقیم دولت آمریکا برای ادامه کشتار متکی باشد.

به گفته این تحلیلگران، خرید این اوراق را می توان به عنوان همدستی در نسل کشی غزه تعبیر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا