ترندهای روز

چرا مقام‌های شهر میلان به دنبال ممنوعیت فروش بستنی و پیتزا پس از نیمه‌شب هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مقامات شهر میلان ایتالیا قانون جدیدی را برای ممنوعیت فروش بستنی و پیتزا پس از نیمه شب پیشنهاد کرده اند. چیزی که انتقادات زیادی را برانگیخته است.

پیش نویس این قانون جدید توسط شهرداری میلان تهیه شده و در صورت تصویب از ماه آینده قابل اجرا و تا نوامبر ادامه دارد.

این تصمیم اما باعث نارضایتی فروشندگان محلی شده است، زیرا سال هاست که مصرف بستنی سنتی ایتالیایی (ژلاتو) و پیتزا در ساعات پایانی شب به بخشی از فرهنگ ایتالیا تبدیل شده است.

پیش نویس قانون جدید فروش کلیه غذاهای آماده اعم از پیتزا و نوشیدنی را بعد از ساعت ۱:۳۰ بامداد در روزهای هفته و ساعت ۱:۳۰ بامداد در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی ممنوع می کند.

مقامات می گویند قانون جدید تلاشی برای مقابله با گروه های پر سر و صدایی است که در اواخر شب در خیابان ها تجمع می کنند و ساکنان محلی را بیدار نگه می دارند.

این ممنوعیت، در صورت تصویب، در ۱۲ منطقه در میلان، از جمله مناطق مرکزی بررا و تیچینو، دارسنا، لازارتو، کورسوکومو و مناطق محبوب تفریحات شبانه از جمله Arco della Pace و Novigli اعمال خواهد شد.

ماه گذشته، جوزپه سالا، شهردار میلان، گفت که “بخش قابل توجهی از مردم از سر و صدای زیاد شکایت دارند.”

وی افزود: “در نقش خود به عنوان شهردار، باید به حرف همه شهروندان، از جمله کسانی که باید کار کنند و کسانی که می خواهند تجارت خود را داشته باشند، گوش دهم.”

در همین زمینه، مارکو گرانلی، معاون امنیتی شهرداری میلان در فیس بوک نوشت: ما به دنبال تعادل بین زندگی اجتماعی مردم و همچنین آرامش و سلامت ساکنان و فعالیت اقتصادی آزاد صاحبان مشاغل و مشاغل هستیم. کارآفرینان.”

این اولین باری نیست که این شهر ایتالیایی تلاش می‌کند تا ژلاتو در اواخر شب را ممنوع کند. در سال ۲۰۱۳، شورای شهر میلان، تحت رهبری شهردار وقت، گویلیانو پیزاپیا، در تلاشی برای حذف بستنی اواخر شب از خیابان ها شکست خورد و اقدامات پیشنهادی وی با واکنش عمومی مواجه شد.

در آن مقطع زمانی، برخی از شهروندان میلان در اعتراض به این تصمیم، «تحصن ژلاتو» را آغاز کردند.

شهروندان میلانی تا اوایل ماه می فرصت دارند نظرات خود را اعلام کرده و تغییراتی را در قانون پیشنهادی جدید پیشنهاد دهند. لینو استوپانی، رئیس انجمن گردشگران و اماکن عمومی ایتالیا، درباره قانون جدید گفت: «مشکلاتی در زندگی شبانه وجود دارد، اما این قانون فقط به مشاغل آسیب می زند.

در همان زمان، لورنزو بوناکورسی، شهردار رم، در واکنش به چنین تصمیمی از سوی مقامات شهری میلان گفت: «اگر به من بستگی داشت، فروش مشروبات الکلی را در سراسر مناطق مرکزی شهر ممنوع می کردم. “

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا