اخبار اقتصاد ایران

چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟

این در حالی است که یخچال های بدون برچسب یا با راندمان انرژی پایین (F و G) تقریباً دو برابر یخچال های بهینه و با راندمان انرژی بالا (A و +A) برق مصرف می کنند که مصرف کنندگان می توانند با اجرای راهکارها و رعایت موارد زیر نقش موثری در کاهش مصرف انرژی داشته باشند. توصیه ها به معنی و در نهایت کاهش هزینه های آنها است.

مصرف کنندگان هنگام خرید یخچال باید یخچالی را انتخاب کنند که با توجه به برچسب انرژی، بیشترین بازده و کمترین مصرف انرژی را داشته باشد. همچنین سایز یخچال فریزر باید با توجه به نیاز و تعداد اعضای خانواده انتخاب شود تا از فضای آن به طور کامل استفاده شود. در بسیاری از موارد یک یخچال فریزر ۱۴ فوتی می تواند نیاز یک خانواده دو تا چهار نفره را برطرف کند..

علاوه بر این یخچال و فریزر را به طور منظم یخ زدایی کنیداز آنجایی که با افزایش پوسته یخبندان مصرف انرژی افزایش می یابد، با انتخاب یخچال های مجهز به سیستم یخ زدایی خودکار (NoFrost)، مصرف برق بدون دخالت مصرف کننده کاهش می یابد.

زمانی که یخچال یا فریزر در کنار وسایل مولد گرما مانند اجاق گاز، آبگرمکن، بخاری و همچنین زیر نور مستقیم خورشید قرار گیرد مصرف انرژی آن افزایش می یابد.بنابراین اگر جای مناسب دیگری برای یخچال فریزر در آشپزخانه وجود ندارد، با روکش مناسب (عایق حرارتی) یخچال فریزر را از گرما محافظت کنید.

علاوه بر این فضای پشت یخچال و فریزر برای گردش هوا باید حداقل ۱۰ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد.. ضمناً لازم است لوله های پشت یخچال و فریزر حداقل دو بار در سال گردگیری شود. رعایت این موارد باعث انتقال بهتر حرارت بین هوا و لوله ها می شود.

پایه های یخچال فریزر باید روی سطح صاف و صاف قرار گیرد. رعایت نکردن این موضوع باعث بسته نشدن کامل درب یخچال می شود که در نتیجه هوای سرد یخچال خارج شده و هوای گرم وارد آن می شود که باعث افزایش کارکرد یخچال و در نهایت مصرف برق آن می شود.

غذاهای پخته و داغ را قبل از سرد شدن کامل در یخچال قرار ندهید و از گذاشتن همزمان مواد غذایی زیاد در یخچال و به خصوص فریزر خودداری کنید. این امر فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می کند.

از چیدن و چسباندن ظروف و مواد غذایی در داخل یخچال خودداری کنیدزیرا باعث اختلال در گردش هوای داخل یخچال و افزایش مصرف برق می شود.

برای نگهداری مواد غذایی، پس از قرار دادن آنها در کیسه های فریزر، درب آن را ببندید تا هوای اضافی داخل آن نباشد.. در عین حال روی هر کیسه برچسبی بچسبانید که حاوی اطلاعاتی مانند نام غذا، نوع آن (سرخ شده، پخته، خام و…) و تاریخ انجماد باشد. چنین برچسبی را با اطلاعات کلی تری از جمله لیست مواد غذایی داخل هر سبد، کشو، قفسه یا طبقه تهیه کنید و در جای مناسب بچسبانید. به این ترتیب دریافت غذای مورد نیاز بسیار آسان، سریع و آسان خواهد بود.

از باز و بسته کردن بی مورد در یخچال یا فریزر خودداری کنیدسعی کنید درب را برای مدت طولانی باز نکنید، همچنین کش درب یخچال و فریزر به مرور زمان انعطاف و کارایی خود را از دست می دهد. توصیه می شود سالی یک بار سلامت نوارها را بررسی کنید تا در صورت کوچکترین نشتی هوا تعویض شوند.

به مرور زمان افتادن درب یخچال یا فریزر باعث بسته نشدن کامل درب و نوار لاستیکی از درب یخچال می شود. که برای جلوگیری از اتلاف برق در اثر خروج هوای سرد از یخچال باید لولای درب تعویض شود.

بطری های حاوی نوشابه های گازدار را در قسمت یخچال قرار ندهید و آنها را در فریزر جداگانه قرار ندهید.. این امر باعث می شود پس از یخ زدن کامل مایع در داخل بطری، درب بطری باز شود و یا به دلیل فشار زیاد روی بطری، بطری بشکند و مایع در داخل فریزر یا قسمت یخچال پخش شود.

رعایت نکردن این موضوع باعث می شود که یخچال را برای تمیز کردن ناشی از ترکیدن بطری حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باز بگذاریم که باعث اتلاف انرژی زیادی می شود.

از قرار دادن انواع قوطی، رب گوجه فرنگی، گالن و بطری های حاوی شربت، خیارشور، شیشه مربا، عسل و … داخل یخچال خودداری کنید. این امر باعث اشغال بی مورد فضای یخچال و افزایش مصرف برق دستگاه می شود.

با توجه به اینکه در فصول گرم سال دلیل باز و بسته شدن زیاد درب یخچال حتی در صورت امکان در هنگام خرید این دستگاه استفاده از آب خنک می باشد. یخچالی را انتخاب کنید که دارای کولر آبی باشد.

در صورت تمایل و نیاز به خرید یخچال ساید بای ساید حتما وسیله ای را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن آبسردکن و یخ ساز دارای درب های مجزا باشد. همچنین در هنگام خرید به بسته شدن کامل درب ها و کیفیت و چسبندگی لاستیک درب یخچال فریزر دقت کنید. شما دارید.

تنظیم صحیح و به موقع ترموستات یخچال یا فریزر نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی این دستگاه ها خواهد داشت و به عبارتی تنظیم نادرست یا عدم توجه به تنظیم به موقع ترموستات باعث خراب شدن یا خراب شدن آن می شود. انجماد مواد غذایی و در نتیجه افزایش مصرف انرژی. . بنابراین ترموستات فریزر را روی ۱۸ درجه زیر صفر و ترموستات یخچال را روی ۴ درجه بالای صفر قرار دهید.

برای شستن دیواره های داخلی یخچال، چه برای اولین بار استفاده کنید و چه زمانی که قصد تمیز کردن آن را دارید، از مخلوط آب نیمه گرم و جوش شیرین (یک قاشق غذاخوری جوش شیرین در هر لیتر آب) استفاده کنید. یک تکه اسفنج نرم استفاده کنید و سپس آن را با یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید.

بعد از هر بار شستشو، یخچال فریزر باید برای مدتی (از زمان روشن شدن اولیه تا خاموش شدن کمپرسور یخچال) خالی باشد و درب آن بسته شود تا سرمای داخل یخچال فریزر یکنواخت شود.

در مورد برچسب انرژی این محصول باید گفت که برچسب انرژی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر قسمت نشان دهنده اطلاعاتی است که خریداران یخچال می توانند با توجه به این اطلاعات در هنگام خرید انتخاب کنند که در مقایسه با سایر مدل های مشابه کارایی و راندمان بیشتر و مصرف انرژی کمتری دارند.

سه قسمت اول این برچسب که در همه دستگاه های انرژی خانگی مشترک است به ترتیب نشان دهنده نام برند سازنده، نام سازنده و مدل دستگاه است. قسمت چهارم لوگوی سازمان ملی استاندارد و قسمت پنجم که مهمترین قسمت محسوب می شود برچسب انرژی است. رنگ ها میزان مصرف انرژی دستگاه را نشان می دهند.

حرف A+++ و رنگ سبز پررنگ نشان دهنده کمترین مصرف انرژی و بیشترین راندمان و حرف D و رنگ قرمز نشان دهنده بیشترین مصرف انرژی و کمترین بازده دستگاه است. مصرف کنندگان در هنگام خرید یخچال می توانند با توجه به حرف لاتین و رنگ مشخص شده در این قسمت از کارایی و کارایی و همچنین مصرف انرژی دستگاه مطلع شوند.

ردیف های بعدی یخچال فریزر میزان مصرف انرژی دستگاه مورد نظر بر اساس استاندارد ملی تدوین شده بر اساس کیلووات ساعت در سال، حجم خالص یخچال فریزر بر اساس تست استاندارد، رتبه بندی قسمت انجماد و میزان صدای تولید شده توسط یخچال فریزر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا