فناوری

کاهش دما در نیمه شرقی و شمالی کشور / منتظر باران و کولاک برف در مناطق غربی باشید

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز در استان های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی برف و باران می بارد. وزش باد شدید موقت، افت دما، در برخی نقاط رعد و برق و در مناطق کوهستانی کولاک برف.

وی افزود: فردا علاوه بر مناطق مذکور، در شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور نیز بارش باران رخ می دهد و روز پنجشنبه سامانه بارشی در سواحل شرقی دریای خزر فعال می شود. در شمال شرق و برخی مناطق در غرب کشور است و این سامانه به تدریج در حال خروج از کشور است. خواهد بود

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: روز جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطق مرکزی. کشور و به تدریج دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور با بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق کوهستانی کولاک برف پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه علاوه بر مناطق مذکور در شمال غرب و برخی مناطق در جنوب و جنوب شرق کشور بارندگی ادامه دارد و در دو روز آینده در نواحی مرکزی، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید خواهد بود. کشور مناطق جنوب شرق کشور و در مناطق مستعد بارش باران و رعد و برق. و خاک پیش بینی می شود.

وی گفت: طی دو روز آینده دمای هوا در نیمه شمالی کشور و روز پنجشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوسی خواهد داشت و تا روز چهارشنبه در دریای خزر و غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می شود. “

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش خفیف باران، حداکثر ۱۶ و یک حداقل -۲ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه آسمان نیمه ابری پیش بینی می شود به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید حداکثر ۱۸ و حداقل صفر درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا