ترندهای روز

کشف دیوارنگاره‌های دست‌نخورده در ایتالیا؛ تالاری شگفت‌انگیز که روایت‌گر نبرد تروا و اساطیر یونان است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در شگفتی دیگر، یک سالن ضیافت پر از نقاشی های دیواری دست نخورده که شخصیت های الهام گرفته از جنگ تروا را در میان خرابه های پمپئی کشف کردند. این تصاویر به عنوان یکی از شگفت انگیزترین اکتشافات در این مکان باستانی واقع در جنوب ایتالیا توصیف شده است.

این تالار به طول ۱۵ متر و عرض ۶ متر در حین کاوش در یکی از اقامتگاه های شخصی آن زمان واقع در طولانی ترین خیابان شهر باستانی پمپئی به نام “ویا” کشف شد. دی نولا» پیدا شد.

در حال حاضر نام این تالار «اتاق سیاه» نامیده می شود و نام آن به دلیل رنگ سیاهی است که احتمالاً برای پوشاندن دوده ناشی از چراغ های نفتی در آن زمان به دیوارهای اتاق می زدند. به گفته کارشناسان، این اتاق «محیطی آراسته برای سرگرمی در لحظات شاد» بوده است.

دیوارهای آن با آثار هنری شخصیت‌های اساطیری یونان تزئین شده است، از جمله تصویری که هلن تروا را برای اولین بار با پاریس، شاهزاده تروا ملاقات می‌کند.

در این نقاشی دیواری نیز دست نوشته ای وجود دارد که کلمه «الکساندروس» نام دیگر پاریس، شاهزاده تروا را در کنار تصویر او به خط یونانی نوشته است. یک سگ هم در آنجا نقاشی شده است.

طبق افسانه های یونانی، فرار این زوج به جنگ تروا در قرن دوازدهم قبل از میلاد منجر شد.

کشف نقاشی های دیواری دست نخورده در ایتالیا؛ سالنی شگفت انگیز که داستان جنگ تروا و اساطیر یونان را روایت می کندهلن تروا برای اولین بار با پاریس، شاهزاده تروا، در کنار دست نوشته الکساندروس، نام دیگری برای پاریس، ملاقات می کند.

سرنوشت پیامبری که نفرین شد

یکی دیگر از نقاشی‌های دیواری در این تالار، نقش آپولون، یکی از خدایان یونان باستان را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند کاساندرا را که یکی از کشیش‌های تروا بود، مجذوب خود کند.

در تلاش برای اغوای این زن، آپولو به کاساندرا قدرت پیش‌بینی وقایع آینده را اعطا کرد، اما زمانی که کاساندرا عشق آپولو را رد کرد، آپولو او را نفرین کرد تا کسی پیش‌بینی‌های کاساندرا را باور نکند. در نتیجه، کاساندرا نتوانست وقایع غم انگیز جنگ تروا را که پیشگویی کرده بود، خنثی کند. سرانجام، در جریان تصرف تروا، کاساندرا مورد تجاوز قرار گرفته و در نهایت به بردگی گرفته می شود.

گابریل زوکوتریگل، مدیر پارک باستان شناسی پمپئی، گفت که کارکرد قطعی این شخصیت های اساطیری سرگرم کردن مهمانان و ایجاد جرقه گفتگو در طول جشن ها بود.

او می‌گوید: «زوج‌های اسطوره‌ای ایده‌هایی را برای گفتگو درباره گذشته و زندگی ارائه می‌کردند که ظاهراً ماهیت کاملاً عاشقانه داشتند. در واقع، آنها به رابطه بین فرد و سرنوشت او اشاره می کنند: کاساندرا، که می تواند آینده را ببیند، اما هیچ کس او را باور نمی کند، آپولو، که در کنار تروجان ها در برابر مهاجمان یونانی قرار می گیرد، و در عین حال حتی یک خدای نوعی است. او نمی تواند پیروزی خود را تضمین کند. از طرفی هلن و پاریس علیرغم رابطه عاشقانه سیاسی نادرستشان عامل جنگ و یا شاید فقط بهانه ای برای وقوع آن هستند.

وی افزود: مردم پس از غروب خورشید برای صرف غذا جمع می شدند و سوسو زدن چراغ ها به ویژه پس از نوشیدن چند لیوان شراب خوب کامپانیا باعث می شد تصاویر متحرک به نظر برسند.

نقاشی های دیواری و آثار هنری «سبک پمپی یا سبک سوم» در ۱۵ قبل از میلاد و ۴۰-۵۰ پس از میلاد خلق شدند.

زوکتریگل گفت: قضاوت در مورد کیفیت همیشه دشوار است، اما چیزی که در این آثار می‌بینید درجه بالایی از توجه به جزئیات، حالات چهره و سایه‌ها است.

این در حالی است که کف این تالار با بیش از یک میلیون کاشی ریز سفید پوشیده شده است.

اتاق به حیاطی باز می شود که پلکانی بلند دارد که به طبقه اول منتهی می شود و زیر آن انبوهی از مصالح ساختمانی پیدا شده است. روی طاق های راه پله، شخصی دو جفت گلادیاتور را با زغال کشیده بود که به گفته باستان شناسان، “به نظر می رسد نشان دهنده یک آلت تناسلی مردانه بزرگ است.” [به طریق دیگری] به دیگران نشان دهید.”

حفاری ها در یکی از مناطق شهر پمپئی که میزبان مجموعه ای از خانه ها و کارگاه ها بود، از ابتدای فوریه سال گذشته تاکنون اکتشافات زیادی را به همراه داشته است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا