اقتصاد جهان

کمک 1.1 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به پاکستان

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از ملی نیوز، هیئت مدیره صندوق بین المللی پول روز دوشنبه کمک ۱.۱ میلیارد دلاری به پاکستان را تصویب کرد که آخرین بخش از توافق ۳ میلیارد دلاری اسلام آباد و وام دهندگانی است که در سال گذشته به نمایندگی از آن به نمایندگی از این کشور به انجام رسید.

پاکستان سال گذشته وام صندوق بین المللی پول را برای جلوگیری از عدم پرداخت بدهی خود تضمین کرد.

برای تضمین این توافق، پاکستان با افزایش مالیات و افزایش چشمگیر نرخ بهره برای مبارزه با تورم موافقت کرد.

آنتوانت سایه، معاون مدیر عامل و رئیس هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول، تاکید کرد که اقتصاد پاکستان رشد کمی داشته و فشار خارجی کاهش یافته است. و اگرچه نرخ تورم هنوز بالاست، اما شروع به کاهش کرده است.

وی افزود: با توجه به چالش های بزرگی که پیش رو داریم، این کشور باید از این ثبات به سختی به دست آمده استفاده کند و با سیاست های کلان اقتصادی صحیح و اصلاحات ساختاری، رشد قوی تر، جامع تر و پایدارتر ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، پاکستان از زمان الحاق این کشور در سال ۱۹۵۰ تاکنون بیش از ۲۰ کمک بلاعوض از صندوق بین المللی پول دریافت کرده است.

تصمیم روز دوشنبه در حالی اتخاذ می شود که بنا بر گزارش ها اسلام آباد به دنبال دریافت وام ۶ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول است، اما محمد اورنگ زیب وزیر دارایی پاکستان گفت انتظار می رود جزئیات نهایی این وام در ماه آینده نهایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا