اقتصاد جهان

کمیسیون اروپا 6 میلیارد یورو به اوکراین کمک می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا (EC) در سفر خود به کیف اعلام کرد که این کمیسیون در ماه جاری ۴.۵ میلیارد یورو و ۱.۵ میلیارد یورو دیگر دریافت خواهد کرد. می خواهد برای اوکراین در ماه آوریل فراهم کند. کمک.

وی گفت: کمیسیون اروپا اولین پرداخت ۴.۵ میلیارد یورویی را در ماه جاری و ۱.۵ میلیارد یوروی دیگر را در آوریل انجام خواهد داد.

دامبروسکیس در ادامه تاکید کرد که این پرداخت ها مربوط به اجرای “طرح اوکراین” خواهد بود. طرحی که کمیسیون اروپا با همکاری دولت این کشور “بسیار فشرده” روی آن کار می کند. هدف این طرح تسریع اصلاحات و تغییرات مورد نظر بروکسل است.

پیش از این، یک منبع دیپلماتیک در بروکسل به تاس گفته بود که مبلغ ۴.۵ میلیارد یورویی که انتظار می رود در ماه مارس پرداخت شود، بر اساس قصد کمیسیون اروپا “برای افزایش حمایت مالی خود از اوکراین در سطح ۱.۵ میلیارد یورو در ماه در سال ۲۰۲۳ است تا حفظ شود.” .

دامبروسکیس همچنین اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی کمک نظامی به ارزش حدود ۲۱ میلیارد یورو برای اوکراین در سال جاری هستند.

وی افزود که این رقم بر اساس «اطلاعات جزئی» اعلام شده و احتمال افزایش این رقم نیز وجود دارد.

به گفته این مقام اروپایی، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه علیه اوکراین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مجموع ۲۸ میلیارد یورو به اوکراین کمک نظامی کرده اند، در حالی که مجموع حمایت اتحادیه اروپا از این کشور در حال حاضر بیش از ۸۸ میلیارد یورو است. . رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا