ارزهای دیجیتال

گام بزرگ اسپانیا برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی

به گزارش ایران تحلیل، بانک مرکزی اسپانیا در گامی بزرگ در راستای پذیرش ارزهای دیجیتال اعلام کرد که با سه شرکت Cecabank، Abanca و Adhara Blockchain برای مرحله آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) همکاری می کند. این اعلامیه یک تحول مهم در رویکرد مترقی اسپانیا به امور مالی دیجیتال است.

فرآیند انتخاب و مرحله آزمایشی

پس از یک فرآیند انتخاب یک ساله که شامل بررسی صلاحیت ۲۴ متقاضی بود، بانک مرکزی اسپانیا سه شرکت را برای هدایت پروژه آزمایشی شش ماهه انتخاب کرد. تمرکز این پروژه شبیه سازی پردازش و تسویه حساب پرداختهای بین بانکی با استفاده از CBDC های اصلی است. علاوه بر این، این پروژه تبادل CBDC های اصلی صادر شده توسط بانک های مرکزی مختلف را بررسی می کند.

Cecabank و Abanca، هر دو مؤسسه اسپانیایی، همراه با بلاک چین Adhara مستقر در بریتانیا در این آزمایش جاه طلبانه شرکت می کنند. به طور خاص، در این آزمایش، Cecabank و Abanca از CBDC های بزرگ برای تسویه یک اوراق قرضه شبیه سازی شده استفاده خواهند کرد.

پروژه مستقل CBDC اسپانیا

پروژه CBDC اسپانیا مستقل از پروژه Euro-Digital دنبال می شود. برخلاف CBDC اسپانیا، پروژه دیجیتال یورو قصد دارد کل منطقه یورو را پوشش دهد.

در حالی که Digital Euro قصد دارد پرداخت های الکترونیکی را ساده کند و سیستم مالی اروپا را تقویت کند، CBDC اسپانیا بر تسویه حساب های بین بانکی و دیجیتالی کردن زیرساخت های مالی کشور تمرکز دارد.

یورو دیجیتال و درک عمومی در اسپانیا

در مقابل، اکثریت قریب به اتفاق ۶۵ درصد مقاومت نشان می دهند و این موضوع چالشی را در مسیر پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در اسپانیا نشان می دهد.

چشم انداز ارزهای دیجیتال

اسپانیا به طور فعال در بازار cryptocurrency شرکت می کند. این کشور اجرای قانون بازارهای ارز دیجیتال اتحادیه اروپا (MiCAR) را دنبال می کند و نظرات خود را در مورد استفاده احتمالی از یورو دیجیتال بیان کرده است.

تعداد شرکت های ارز دیجیتال ثبت شده در اسپانیا در سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش یافت. حدود ۵۶ درصد این رشد نشان دهنده نقش در حال تحول اسپانیا در بخش ارز دیجیتال جهانی است.

چشم انداز جهانی توسعه CBDC

در سرتاسر جهان، تحقیقات در مورد پروژه های CBDC شتاب بیشتری گرفته است. به عنوان مثال، روسیه در حال آماده سازی یک پایلوت CBDC با ۱۳ بانک و مشتریان واقعی است.

بانک های مرکزی در سراسر جهان به طور فزاینده ای در حال بررسی پتانسیل های CBDC هستند. این نشان دهنده تغییر رویکرد بازار به سمت سیستم های ارز دیجیتال با ثبات و منظم است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا