ورزشی

گاهی نمی شود که نمی شود که نمی شود!

۱) حسرت علی دایی

دو جام پیاپی و دو حسرت باورنکردنی برای علی دایی. اول نیمه نهایی ۱۹۹۶ و از دست دادن پنالتی مقابل محمد دعای افسانه ای. همین پنالتی سرانجام حذف ایران از فینال آن سال را امضا کرد. ۴ سال بعد دوباره علی دایی و دوباره حسرت. این بار در یک چهارم نهایی مقابل کره جنوبی. ایران با سوپرگل منحصر به فرد کریم باقری از کره پیش افتاد اما اشتباه دایی در آخرین ثانیه های بازی در دفاع از توپ، کره جنوبی را به تساوی کشاند و گل طلایی در وقت اضافه به ثمر رسید و ایران باز هم حذف شد.

۲) پشیمانی برانکو

برانکو نیز یکی از اعضای لیست بلندبالایی است که نتوانست ایران را به فینال و قهرمانی برساند. او تیم جذابی ساخت، اما باز هم از فینال باز ماند. تصمیم داور مبنی بر اخراج ستار زارع یا بدشانسی گل نشدن پنالتی های ایمان مبعلی و یحیی گل محمدی را نمی توان به طور دقیق ذکر کرد اما هر چه بود ایران نستراره ۲۰۰۴ به فینال نرسید تا نسل طلایی شود. از افتخار بزرگی نیز محروم است.

گاهی نمی شود، نمی شود، نمی شود!

۳) چگونه پشیمان شویم

دو تیم دوست داشتنی پس از دو جام جهانی هیجان انگیز در جام ملت ها موفق نبودند. ۲۰۱۵، آن بازی پر از درام مقابل عراق و در نهایت پنالتی هایی که داستان را به نفع ایران ننوشتند و ۲۰۱۹ دوباره در نیمه نهایی، این بار مقابل ژاپن، و یک باخت تکان دهنده دیگر، این بار با سه گل، در یک شرایطی که واقعا فاصله دو تیم بود سه گل نشد. به نظر می رسد حتی اگر تیمی داشته باشید که نیجریه، آرژانتین، مراکش، اسپانیا و پرتغال را شکست دهد، باز هم قرار نیست طلسم ناکامی فوتبال ایران را در قاره کهن بشکنید.

گاهی نمی شود، نمی شود، نمی شود!

۴) اشتیاق برای قلعه نویی

۱۷ سال پس از باخت به کره جنوبی در ضربات پنالتی و حذف از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۷، قلعه نویی برای جبران بازگشت. او تمام خشم و کینه های این ۱۷ سال را در دلش نگه داشته بود و می خواست به همه منتقدانش ثابت کند که کیست. با وجود تمام انتقاداتی که به او وارد شد، او پس از جام جهانی ۲۰۲۲ تیم شکسته را جمع کرد و برای جام ملت های ۲۰۲۳ آماده شد. با این حال، به نظر می رسد که سرنوشت سازشی با قلعه جدید ندارد. او یک قدم جلوتر از دفعه قبل رفت. در مرحله یک چهارم نهایی حماسه آفرید و ژاپن را پشت سر گذاشت اما نحسی در نیمه نهایی به او رسید. این بار خبری از باخت در ضربات پنالتی نبود تا سال ها بگوید بدون شکست حذف شدم. او این بار در همان ۹۰ دقیقه قافیه را به میزبان قطر واگذار کرد تا یکی از طلایی ترین نسل های ایران پس از دو دوره ناکامی با کی روش، با امیر قلعه نوعی به قهرمانی جام ملت های آسیا نرسد. نویی.

گاهی نمی شود، نمی شود، نمی شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا