محیط زیست

گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان

لیلا امینی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور امواج ضعیف و ناپایدار طی امروز و شنبه هشتم است. اردیبهشت یکی از مناطق مستعد و ارتفاعات نیمه شرقی و جنوبی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی در اکثر مناطق به صورت افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رگبار پراکنده طی روزهای یکشنبه تا بعدازظهر سه شنبه جوی پایدار حاکم خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: سامانه فعال بارشی از بعدازظهر روز سه شنبه تا پایان هفته فعالیت خود را بر فراز استان از غرب و جنوب آغاز می کند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده بیشینه دمای هوا در اکثر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی گراد و کمینه دما خواهد رسید. فردا صبح به ۱۱ درجه سانتیگراد می رسد.

امینی خاطرنشان کرد: با درود با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و شاهین شهر و میمه با دمای یک درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا