بانک و بیمه

گرانی طلا و نفت به دلیل دلار ضعیف| نفت بدون ترس ژئوپلوتیک هم گران شد

بازار؛ گروه بانک و بیمه: معاملات آتی طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر ثبات شاخص دلار و کاهش بازده بدهی ایالات متحده و همچنین به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران مبنی بر پایان چرخه انقباض پولی فدرال رزرو در آغاز سال جدید افزایش یافت.

قیمت‌های آتی فلز زرد برای تحویل فوریه در زمان انتشار ۰.۳۵ درصد افزایش یافت و به ۲۰۷۷ دلار در هر اونس رسید، قیمت نقدی تحویل طلا ۲۰۸۰ دلار در هر اونس و قیمت قراردادهای نقره برای تحویل در مارس ۲۰۸۰ دلار در هر اونس در ۲۴.۴۱ دلار بود. قیمت لحظه ای پلاتین با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۹۸۲.۲۲ دلار در هر اونس رسید.

روند افزایشی قیمت طلا در هفته گذشته به دلیل انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. جاگر تریودی، تحلیلگر ارشد Reliance Securities در بیانیه ای به رویترز گفت: انتظارات کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در سال آینده در حال حاضر اصلی ترین پشتیبان برای قیمت طلا است.

بر اساس برآوردهای CME Feedwatch، بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست ماه مارس آینده نرخ بهره را به ۳.۷۱ درصد کاهش دهد.

علاوه بر این، بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده ۳.۸۷۸ درصد است، در حالی که شاخص دلار – که ارزش پول ایالات متحده را در برابر شش ارز اصلی اندازه گیری می کند – ۱۰۱.۵۱ است.

بهبود خفیف (حاشیه ای) قیمت نفت در هفته گذشته پس از کاهش دو ماهه و رسیدن به بیش از ۸۰ دلار، اگرچه عامل ترس از تاثیر تنش های ژئوپلیتیکی را خنثی کرد، اما یکی از عواملی است که نشان می دهد بازارها با این شرایط مقابله کرده اند. کاهش سرعت دلار به طور جدی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا