ورزشی

گزارش لحظه به لحظه از نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا/ ایران یک و قطر دو

تیم های ملی فوتبال ایران و قطر امروز (چهارشنبه) در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الثمامه به مصاف هم رفتند.

ایران یک – صفر قطر

هدف: سردار آزمون برای ایران
کارت زرد: –
کارت قرمز: –

تیم ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

تیم قطر: مشعل برشم، پدرو کوریا، المهدی علی مختار، محمد واد البیاتی، یوسف عبدالرثاق، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد، احمد فتحی عبدالله، جاسم گبر عبدالسلام و معز علی.

صحنه های مهم بازی

نیمه اول

این دیدار با صوت احمد علی اماراتی آغاز شد.

ایران خیلی زود توسط سردار آزمون به گل رسید. پس از مهار ضربه مهاجم ایرانی در محوطه جریمه حریف، او با یک ضربه قیچی تماشایی توپ را از بالای سر لوکاس مندز عبور داد و اولین گل بازی را به ثمر رساند.

حمله ایران در دقیقه ۱۲ خطرناک بود و ارسال علیرضا جهانبخش از کنار دروازه قطر به مهدی طارمی که قصد گلزنی داشت نرسید تا توپ خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۷ جاسم ابواسلام گل تساوی قطر را به ثمر رساند. روی پاس اکرم عفیف نزدیک محوطه جریمه ایران، ضربه ابواسلام به عزت اللهی برخورد کرد و علیرضا بیرانوند با غافلگیری وارد دروازه ایران شد.

در دقیقه ۳۱ با اشتباه امید ابراهیمی، اکرم عفیف در میانه میدان صاحب توپ شد و به سمت دروازه ایران حرکت کرد. ضربه او ابتدا توسط بیرانوند مهار شد و توپ دوباره مهار شد. این بازیکن باز هم رسید و ضربه خطرناک دومش از بالای دروازه به بیرون رفت.

گل دوم قطر در دقیقه ۴۳ به ثمر رسید. اکرم عفیف پس از دریافت توپ در نزدیک محوطه جریمه ایران به سمت دروازه حرکت کرد و در حضور ۴ بازیکن ایرانی موفق شد با یک ضربه محکم دروازه بیرانوند را باز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا