ترندهای روز

گوجه فرنگی‌های پیدا شده در فضا چه ظاهری دارند؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بقایای گوجه‌فرنگی‌های ریز که فرانک روبیو، فضانورد ناسا پس از برداشت آن‌ها در ماه مارس از دست داده بود، بیش از هشت ماه بعد در ایستگاه فضایی بین‌المللی پیدا شد و اکنون تصاویری از آن منتشر شده است.

ناسا فیلمی از دو گوجه فرنگی ریز منتشر کرده است که در سال ۲۰۲۲ از ایستگاه فضایی بین المللی مفقود شده اند. این کشف نشان داد که چگونه رطوبت ۱۷ درصدی در ایستگاه فضایی بین المللی بر روی غذای موجود در کیسه Ziploc تأثیر می گذارد.

مقامات ناسا پنجشنبه (۱۴ دسامبر) نوشتند که نزدیک به یک سال پس از ناپدید شدن اولیه گوجه فرنگی، میوه در یک کیسه پلاستیکی کم آب و کمی له شده پیدا شد. صرف نظر از تغییر رنگ، رشد میکروبی یا قارچی قابل مشاهده ای مشاهده نشد.

فرانک روبیو قبلاً فقط یک گوجه فرنگی گم شده را ذکر کرده بود، اما اکنون به نظر می رسد که دو گوجه فرنگی پیدا شده است. به گفته ناسا، این گوجه فرنگی در آزمایش Xroots در سال ۲۰۲۲ رشد کرده است، در همین حال، قبلاً اعلام شده بود که این گوجه فرنگی بخشی از برداشت نهایی آزمایش “Veg-05” است که روبیو در مراحل رشد آن از آن مراقبت کرده است.

گوجه فرنگی هایی که در فضا یافت می شوند چه شکلی هستند؟

این آزمایش از روش‌های کشت آب و هوا برای رشد گیاهان بدون خاک یا سایر محیط‌های رشد استفاده می‌کند و می‌تواند راه‌حل‌های مناسبی برای سیستم‌های گیاهی مورد نیاز برای مأموریت‌های اکتشاف فضایی آینده ارائه دهد.

ناسا افزود که هدف واقعی از پرورش غذا در ایستگاه فضایی تمرین روش هایی است که می توان در اکتشافات آینده مریخ استفاده کرد و بیش از یک آزمایش وجود دارد که به دنبال تهیه غذای تازه برای فضانوردان است.

تهیه غذای فضایی فواید نامشهودی نیز دارد. مقامات ناسا افزودند که مزایای رشد گیاهان در فضا به همین جا ختم نمی شود. فضانوردان گزارش می دهند که گذراندن وقت در باغبانی برای آنها فواید روحی و روانی داشته و باعث افزایش کیفیت زندگی آنها در فضا و تقویت روحیه آنها شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا