ترندهای روز

یک هنرمند اسپانیایی با هولوگرامی که خلق کرده ازدواج می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

هنرمند اسپانیایی آلیسیا فرامیس قصد دارد تابستان امسال در مراسمی در موزه ای در روتردام با هولوگرام ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ازدواج کند.

این هنرمند اسپانیایی اولین زنی است که با یک شریک مجازی ازدواج کرده است. این هولوگرام توسط خانم فرامیس طراحی شده است تا «تمام نیازهای عاطفی او را برآورده کند».

اگرچه این ازدواج در حال حاضر یک “اجرای هنری” محسوب می شود، اما بیانیه این هنرمند این پیام را دارد که این ازدواج به زودی می تواند به یک رابطه بسیار واقعی تبدیل شود.

خانم فرامیس با این پروژه قصد دارد به تعامل بین انسان ها، هوش مصنوعی و هنر معاصر بپردازد.

او در بیانیه ای در وب سایت خود نوشت که هوش مصنوعی همچنان با علم مرتبط است و فاقد ماهیت هنری و زیبایی شناسی است.

این هنرمند همچنین جزئیاتی از رابطه خود با هولوگرام که “AIlex” نام دارد، ارائه کرد.

خانم فرامیس در حال حاضر مشغول طراحی لباس عروس خود و تعیین لباس افراد شرکت کننده در این مراسم است. مراسم عروسی تابستان امسال در موزه Depot Boijmans Van Beuningen در روتردام برگزار خواهد شد.

این هنرمند همچنین با موزه غذای هلندی LAM همکاری می‌کند تا برای جشن عروسی خود غذای مولکولی بسازد که هم انسان و هم انسان‌ها بتوانند از آن لذت ببرند.

او گفت: من می خواهم یک مستند هنری شامل طراحی ها و طرح هایی از بدن انسان، بازوها، رویاهای عاشقانه، موقعیت های خانه و زندگی روزمره با همسرم بسازم و همچنین می خواهم چگونگی ادغام هولوگرام ها را در زندگی روزمره خود کشف کنم.

خانم فرامیس برای اثبات رابطه و همزیستی اش با شریک کانالش، ویدئوها و عکس هایی را در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد چگونه با AILex زندگی می کند.

این هنرمند می گوید: “عشق و رابطه جنسی با روبات ها و هولوگرام ها یک واقعیت اجتناب ناپذیر است.” آنها همراهانی هستند که می توانند ابراز همدردی کنند. همانطور که تلفن همراه ما را از تنهایی نجات داد و شکاف های زندگی مان را پر کرد، هولوگرام ها نیز می توانند با حضور در خانه با ما تعامل داشته باشند و حتی فراتر از آن عمل کنند.

یک هنرمند اسپانیایی با هولوگرام خود ازدواج می کندآلیشیا فرامیس با همسر هولوگرامش

همراه با مجموعه هنری رابوبانک، این هنرمند در حال بررسی امکان ایجاد اولین وام مسکن برای خرید یک همراه هولوگرافیک و همچنین خانه ای است که به طور خاص برای هولوگرام و یک انسان طراحی شده است.

او می گوید که من برای خرید یک ماشین جدید وام بانکی می گیرم، شاید بتوانیم برای خرید یک همراه جدید وام بگیریم.

پیشرفت در ابزارهای تولید هوش مصنوعی، مانند چت GPT، تعامل بین انسان و ماشین را بسیار افزایش داده است.

انسان‌های امروزی می‌توانند با گپ زدن با روبات‌ها یا ایجاد آواتارهای مجازی، گفتگوهای عاشقانه مجازی داشته باشند و آنچه قبلاً علمی تخیلی به نظر می‌رسید اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

این هنرمند گفت: نسل جدیدی از عشق در حال ظهور است که در آن انسان ها با هولوگرام ها، آواتارها، روبات ها و غیره ازدواج می کنند و روابط خود را حفظ می کنند. همانطور که ما زبان های جدید را با Duolingo تمرین می کنیم، می توانیم روابط عاطفی را نیز با آنها تمرین کنیم.

خانم فرامیس با تلفیق علم و هنر سعی دارد از افرادی که با بیماری، ناتوانی، مشکلات جنسی یا تجربیات آسیب زا مواجه هستند حمایت کند و به آنها کمک کند تا رابطه ای معنادار در زندگی خود ایجاد کنند.

این آخرین پروژه اجرایی به عنوان یک ابزار درمانی برای کسانی که از تروما رنج می برند یا کسانی که با از دست دادن یک عزیز دست و پنجه نرم می کنند در نظر گرفته شده است.

بر اساس بیانیه ای که این هنرمند منتشر کرده است، هوش مصنوعی و همراهان انسان نما می توانند گزینه مفیدی برای افرادی باشند که نیاز به همراهی دارند.

وی افزود: دوستم بیوه است و به سختی می تواند جایگزین همسرش شود، هوش مصنوعی و همراهان انسان نما می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که نیاز به همراهی دارند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا