بانک و بیمه

۴۴ هزار واحد مسکونی بافت‌فرسوده از بانک مسکن تسهیلات نوسازی دریافت کردند

به گزارش ایران تحلیل به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محسن فضیلیان عضو هیئت مدیره بانک مسکن در تشریح اعطای تسهیلات به نهضت ملی مسکن توسط این بانک گفت: مجموع اعتبارات دولتی از سوی این نهاد. قرارداد به ۹۰۰۰ ۱۹۹ پروژه برای قرارداد مبلغ ۷۸۰۰ میلیارد تومان برای حدود ۴۴۰۰۰ واحد پرداخت شد که ۳۳۰۰ میلیارد تومان آن توسط دولت و بانک مسکن حدود ۴۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع خود تامین شد.

فضیلیان با تاکید بر اینکه بانک مسکن تاکنون ۹۰ درصد از تعهدات پرداختی خود را بابت تسهیلات در بافت فرسوده تهاتر کرده است، گفت: از ۴۴ هزار واحد دریافتی بانک مسکن در بافت فرسوده، ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است. مابقی از سال ۱۳۹۷ تا آغاز به کار دولت سیزدهم پرداخت شد.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن ادامه داد: مبلغی که دولت برای پرداخت تسهیلات زیربنایی فرسوده از سوی دولت به بانک مسکن اختصاص داده است ۳۷۰۰ میلیارد تومان بوده که ۳۳۰۰ میلیارد تومان آن را بانک پرداخت کرده و مابقی ۴۰۰ میلیارد تومان موجود است که در دسترس است. با توجه به و متعاقباً به واحدهایی که شرکت تجدید ساختار به بانک مسکن واگذار کرده بود پرداخت شد.

وی یادآور شد: منابع تبصره ۱۸ به صورت صفر درصد و منابع بانکی با نرخ سنتی نظام بانکی پرداخت می شود که این مبلغ باعث کاهش نرخ متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا