اخبار اقتصاد ایران

۶۰هزار خانوار از دریافت «یارانه» حذف شدند | جابه‌جایی دهک‌های برخی خانوارها

اعلام شد دهک های هشتم و نهم با انکار یارانه از دریافت یارانه حذف شدند.

علیرضا محمدی رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایرانیان از اجرای به روز رسانی جدید پایگاه اطلاع رسانی رفاه ایرانیان خبر داد.

ایران تحلیل علیرضا محمدی رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران ضمن اعلام حذف ۶۰ هزار خانوار از دریافت یارانه اظهار داشت: بر اساس تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۲ و اجرای طرح خانواده و جوانان. قانون حمایت در دی در ماه جاری با توجه به نظرسنجی جدید از خانوارها و بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ثبت شده از معتمدین، اطلاعات خانوارها به روز شد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که در سال گذشته به دلایل مختلف به عشریه اعتراض داشتند، در این مرحله ضمن بررسی و اصلاح روش اندازه گیری بعد خانوارها و به کارگیری داده های جدید، عشر فعلی افراد مشخص شد.

محمدی تغییرات و جابجایی افراد در دهک های مختلف درآمدی را بسیار کم عنوان کرد و افزود: تنها در محدوده دو صدک بالا یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات محسوسی وجود دارد. دیگر به صدک دهم و بالا اضافه نمی شوند و مشمول دریافت یارانه نمی شوند.

وی تعداد افراد در هر صدک را تقریبا ۲۹۰ هزار خانوار دانست و گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۱۷، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است یک بار عشر درآمد خانوارها را به روز کند. هر ۶ ماه یکبار و بر اساس رفتار مالی افراد و شاخص های مختلف رفاهی تغییرات به دست می آید.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی تاکید کرد: هرگونه شایعه و خبری مبنی بر حذف دهک های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا