بانک و بیمه

۸۶ درصد موتورسیکلت ها در کشور بیمه شخص ثالث ندارند

به گزارش خبرنگار بازار، علی استاد هاشمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز، ضمن اشاره به نقش بی بدیل صنعت بیمه در اقتصاد کشور، گفت: ریسک ها را از کل صنعت و اقتصاد جمع آوری و کمک می کند. تامین مالی و تامین مالی به سرمایه گذاری در اقتصاد کمک می کند. صنعت بیمه در سراسر جهان فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در ایران پایین است، افزود: ما ریسک را در صنعت و اقتصاد پوشش می دهیم و همه صنایع بزرگ ایران اعم از ناوگان هوایی، کشتی، پتروشیمی و سایر صنایع مهم کشور تحت پوشش هستند. توسط بیمه.»

وی با اشاره به اینکه نبود بیمه در استان ضعف اقتصادی نیست و باید فرهنگ و آگاهی را تقویت کرد، ادامه داد: برای جبران ضعف شرکت های بیمه در حوزه سرمایه گذاری نیازمند ایجاد اوراق مختلف بیمه ای هستیم. آنها به راحتی تامین مالی می شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: آیین نامه سرمایه گذاری ما به دنبال تسهیل سرمایه گذاری برای شرکت ها است که از جمله این اقدامات می توان به سرمایه گذاری سپرده های بیمه عمر شرکت ها در صندوق های طلا اشاره کرد.

وی همچنین به ارائه خدمات بیمه ای به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیمه ملت در سال گذشته اقداماتی را برای فعال سازی این بیمه انجام داد.

وی درباره نقش تحریم ها در توسعه بین المللی شرکت های بیمه گفت: می خواهیم با یک کشور یک شرکت بیمه مشترک ایجاد کنیم اما موضوع تحریم سایه سنگینی بر آن انداخته و آنها نگران هستند.

وی افزود: از سال گذشته مرکز نوآوری را در بیمه مرکزی راه اندازی کرده ایم و امسال آن را در کنار پژوهشکده بیمه تثبیت می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به لزوم حمایت از طرح های دانش بنیان در صنعت بیمه گفت: صندوق سرمایه ای بالغ بر یک میلیارد تومان ایجاد شده و این صندوق تا پایان سال افتتاح می شود تا در سال آینده موفقیت پروژه های نوآورانه در صنعت بیمه را تجربه خواهیم کرد.

پروفسور هاشمی با بیان اینکه باید فعالیت های نوآورانه را تسریع کنیم، ادامه داد: یکی از برنامه ها مشارکت در اسناد فروش کنتور مسکن است که در حال حاضر با شرکت های سرمایه گذاری بیمه ای در حال مذاکره است. با مقررات جدید، اکنون دست شرکت ها باز است.

وی در خصوص اوراق اتکایی نیز گفت: برخی شرکت ها برای اوراق مختلف مجوز می گیرند. مجوز اوراق اتکایی صادر شده و طی یک تا دو ماه آینده اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا