اخبار اقتصاد ایران

2 توافق در نخستین نشست شورای عالی کار برای مزد کارگران+ جزئیات

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: در اولین جلسه شورای عالی کار با دستور کار تعیین حداقل دستمزد، دو موضوع خانوار و اختیارات مرکز آمار برای اعلام تورم موافقت شد.

ایران تحلیل آیت اسدی عضو کارگری شورای عالی کار در گفت وگو با فارس، درباره نتیجه اولین جلسه شورای عالی کار با دستور تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: در این جلسه امروز ، دوشنبه ۲۱ اسفند با حضور نمایندگان سه شریک (۳ نماینده کارگری، ۳ نماینده کارفرما و ۴ نماینده دولت) برگزار شد و از آنجایی که هنوز سبد معیشت خانوار کارگری در کمیته تخصصی مزد تعیین نشده بود، با دو بند موافقت شد. بر.

یکی از موارد توافق شده خانوار کارگری بود که طبق آخرین سرشماری باید ۳.۳ نفر باشد و همچنین مرجع اعلام نرخ تورم مرکز آمار ایران باشد، قبلاً نرخ تورم توسط بانک مرکزی اعلام شده بود.

به گفته اسدی، نماینده انستیتو تغذیه ایران نیز در خصوص اقلام غذایی موجود در سبد معیشت خانوار توضیحاتی ارائه کرد اما قانع کننده نبود و مقرر شد در جلسه بعدی کمیته دستمزد که احتمالا فردا است توضیحات بیشتری ارائه شود. .

همچنین اصغر آهنی ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار نیز درباره سبد معیشت کارگران به فارس گفت: سبد را مردم تعیین نمی کنند بلکه خانوار ۳.۳ نفر است و نرخ تورم ۴۲.۴ است. درصد بر اساس گزارش مرکز آمار ایران. البته در مورد مواد غذایی سبد تعریف شده انستیتو تغذیه اختلافاتی وجود داشت که فردا در جلسه کمیته دستمزد بیشتر توضیح داده می شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: عده ای سعی می کنند کارگر و کارفرما را در مقابل هم قرار دهند در حالی که این دو گروه لازم و ضروری هستند و حداقل دستمزد باید برای منافع کارگر و کارگر حفظ شود. کارفرما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا