ورزشی

VAR از تهران خارج شود

فصل گذشته یکی از حساس ترین رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد که در پایان تیم فوتبال تراکتورسازی موفق شد ۳ امتیاز تعیین کننده را از مورایس و شاگردانش در راه قهرمانی بگیرد. اتفاقات این دیدار از جمله استفاده از لیزر و قضاوت داوری که طبق نظر کارشناسان دو پنالتی به سود سپاهان گرفته نشد، پیش از بازگشت به گفتگو با رضا فتاحی مدیر این تیم فوتبال منجر شد. دیدار دو تیم در فصل جدید که بار دیگر در شرایط بحرانی برگزار می شود. بیایید سرباز داشته باشیم. فتاحی در این گفت وگو تهدید کرد که در صورت تکرار اتفاقات فصل گذشته، به تیمش اجازه بازی نمی دهد. وی همچنین از مسئولان خواست برای رفع مشکلات و ابهامات از VAR برای این بازی استفاده کنند.

این دیدار حساس ترین بازی فصل است

رضا فتاحی با اشاره به دیدار پیش رو بین تیم های سپاهان و تراکتور و اهمیت این دیدار گفت: رقابت حساس بین تیم های سپاهان و تراکتورسازی، کیفیت دو تیم و اتفاقات فصل گذشته در طول بازی، باعث شده است. این دیدار را به حساس ترین بازی فصل تبدیل کرد.

به این مسابقه توجه کنید

وی ادامه داد: این حساسیت بازی بیش از هر چیز اهمیت نظم و مدیریت صحیح مسابقه را بیشتر می کند و امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز به این موضوع توجه کنند.

اتفاقات فصل گذشته تاسف بار بود

مدیر تیم سپاهان با ابراز تأسف از مشکلات پیش آمده در دیدار فصل گذشته تراکتورسازی و سپاهان گفت: متأسفانه فصل گذشته در بازی برگشت دو تیم اتفاقات عجیبی افتاد که در نوع خود عجیب و تاسف بار بود و قابل توجه بود. موضوع این است که نه در طول بازی و نه بعد از آن، هیچ کس با این اتفاقات برخورد نکرد.

اتفاقات داوری خیلی به ما آسیب زد

وی ادامه داد: با وجود اینکه در طول بازی بارها این موضوع را به ناظر مسابقه متذکر شدیم اما هیچ تحرکی ندیدیم و اقدام جدی روی موضوع انجام نشد. اتفاقات داوری هم موضوعی بود که در همان مسابقه آسیب زیادی به تیم ما وارد کرد.

چرا مسابقه متوقف نشد؟!

فتاحی با بیان اینکه شرایط مسابقه اصلا برای برگزاری بازی مناسب نبود، گفت: همه دیدند که در این دیدار دروازه بان و سایر بازیکنان سپاهان ۹۰ دقیقه لیزر در چشمان خود داشتند اما هیچکس این موضوع را جدی نگرفت. سوال من این است که اگر یک مسابقه متوقف شود چه اتفاقی باید بیفتد؟!

اگر دوباره این اتفاق بیفتد، تیم را بیرون خواهیم کشید

وی گفت: لازم به ذکر است در صورت تکرار موارد مشابه در هر دقیقه از مسابقه تیم را از زمین بیرون خواهیم کشید و کسانی که چنین شرایطی را برای مسابقه ایجاد کردند عواقب آن را خواهند پذیرفت.

از داوران با تجربه استفاده کنید

مدیر تیم فوتبال سپاهان با اشاره به انتخاب داوران کم تجربه برای دیدارهای مختلف سپاهان در این فصل و اهمیت انتخاب داور این دیدار گفت: امیدوارم با توجه به اهمیت جلسه تیم سپاهان و تراکتورسازی و مسائل مختلف. ، در این مسابقه از داوران مجرب استفاده خواهد شد.

یک سرپرست و نماینده ویژه استخدام کنید

وی ادامه داد: از فدراسیون فوتبال می خواهیم بهترین داور و بهترین نماینده را تعیین کند و ناظر و نماینده ویژه ای را برای این مسابقه تعیین کند تا اتفاقات بازی فصل گذشته تکرار نشود زیرا اتفاقات بازی فصل گذشته روز تلخی را برای فوتبال ایران رقم زد.

2005061

فرصت استفاده از VR در دسترس است

فتاحی در خصوص ضعف محسوس داوری در مسابقات مختلف سپاهان که گاها منجر به محرومیت داوران می شد، ادامه داد: با توجه به صحبت های آقای تاج رئیس فدراسیون مبنی بر ورود ۲ دستگاه VAR به کشور و … واقعیت این است که این بازی از اهمیت بالایی برخوردار است. ، این مسابقه را می توان فرصتی برای استفاده از این دستگاه دانست.

نگرانی های داوری را با VR از بین ببرید

وی ضمن درخواست از فدراسیون فوتبال در خصوص نصب این دستگاه در ورزشگاه یادگار تبریز اظهار داشت: انتظار داریم در یکی از مهمترین بازی های سال ۱۵ فروردین برگزار می شود، VAR قابل حمل در ورزشگاه تبریز نصب می شود و نگرانی تیم ها برای داوری در این بازی برطرف می شود.

استفاده از VAR باعث افزایش کیفیت بازی می شود

مدیر تیم سپاهان اضافه کرد: با توجه به اینکه چندین داور ایرانی مجوز استفاده از VAR را دریافت کرده اند، استفاده از این دستگاه در این بازی می تواند باعث ارتقای کیفیت مسابقات و افزایش سلامت بازی ها شود.

اگر هوا مناسب نباشد وارد بازی نمی شویم

وی همچنین به فضای هوادار این دیدار اشاره کرد و گفت: متأسفانه طی چند روز گذشته در فضای مجازی هواداران باشگاه تراکتورسازی مسائلی مبنی بر استفاده از حجم انبوه دود به وجود آمده است و در صورت وقوع این اتفاق انتظار داریم که بلافاصله با این موضوع برخورد کنید.» . تاکید می کنم در صورت بی توجهی به این موضوع تا زمانی که هوای ورزشگاه برای برگزاری مسابقه مناسب نباشد وارد زمین نمی شویم.

2005062

مسیر باشگاه را تغییر دهید

وی افزود: از طرفی متأسفانه فصل گذشته در مسیر ورزشگاه، تیم ما حدود ۱.۵ ساعت در راه بود و تنها ۴۵ دقیقه مانده به شروع بازی به ورزشگاه رسیدیم که باعث شد بازی به پایان برسد. به درخواست ما به تعویق افتاد امیدوارم در بازی پیش رو مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار مسیر مناسبی باشد و در این زمینه چاره ای اندیشیده شود تا مشکلات فصل گذشته تکرار نشود.

ارتباطات خوب تیمی را با عدم مدیریت خراب نکنید

سرپرست تیم سپاهان گفت: امیدوارم مسئولان برگزاری مسابقه و مسئولان فدراسیون نگذارند ارتباط خوب بین تیم ها به دلیل عدم مدیریت صحیح و نظارت کافی از بین برود و فضای فوتبال به سمت تنش پیش برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا