فرهنگ و هنر

بازیگر پیشکسوت زیر تیغ جراحی رفت :: ایران تحلیل

صفا آقاجانی صداپیشه و بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون زیر تیغ جراحی رفت.

به گزارش ایران تحلیل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو چند روز پیش به دلیل مشکلات گوارشی در روده و کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند نامدار کشورمان از سلامت کامل وی خبر داد و اظهار داشت: استاد آقاجانی هم اکنون در وضعیت پایداری به سر می برند و در منزل در حال استراحت و نقاهت هستند.

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ و بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۴ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمده است و در سن ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش “سقف ها و زیر سقف ها” آغاز کرد. “در نقش یک مادر و مورد تمجید و تشویق قرار گرفت. اولین تجربه تصویری او بازی در تله تئاتر «کار هر بزی خرمنکوبی نیست» بود که در سال ۵۶ از شبکه سراسری سیما پخش شد.

همچنین اولین تجربه سینمایی آقاجانی بازی در فیلم «جرس» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که در سال ۵۸ فیلمبرداری و در سال ۶۷ به نمایش درآمد. آقاجانی در تنها ساخته حمید تساریانیان یکی از بازیگران منتخب او بود. «تمام وسوسه های زمین» و در این فیلم در کنار بازیگرانی چون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ برای احیای نمایش رادیویی بین ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری رادیو تستی برگزار شد و به سرپرستی محمدرضا جعفری جلوه، آقاجانی در آن شرکت کرد و انتخاب شد و پس از گذراندن کلاسهای فشرده فعالیت رادیویی خود را در ۱۳۶۴. تا امروز ادامه دارد.

از سریال هایی که این هنرمند در آن نقش آفرینی کرده است می توان به «پرستاران»، «نقاب بازی»، «لاتاری»، «دور»، «دردسرهای بزرگ»، «زمانه»، «تا ثریا»، « روز سی ام، «قفل کلید است»، «جادوشده»، «پیله‌های پرواز» و «خیالی» ذکر شد. وی همچنین در فیلم های «آب نبات چوبی»، «دو عروس»، «میگرن»، «گواهینامه» و «به سادگی» بازی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا