ورزشی

تایلند فینالیست فوتسال آسیا شد

در اولین دیدار نیمه نهایی جام ملت های فوتسال آسیا ۲۰۲۴، تایلند میزبان به مصاف تاجیکستان رفت و توانست در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۵ (در مجموع ۹ بر ۸) پیروز شود و به فینال جام ملت های آسیا راه یابد. برای سومین بار و منتظر برنده مسابقه باشید. ایران و ازبکستان در دیگر بازی نیمه نهایی. این دیدار در پایان وقت اضافه با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

تاجیکستان در نیمه اول توانست با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود و در ابتدای نیمه دوم بود که تاجیک ها گل سوم را به ثمر رساندند. تایلند بلافاصله استراحت کرد و پس از استراحت توانست یکی از گل های خورده را جبران کند. این پایان بازی نبود و سه دقیقه مانده به پایان بازی در حالی که میزبان در حال انجام پاور پلی (۵ نفره) بود، تایلند توانست گل تساوی را به ثمر برساند و مانع از غافلگیری تاجیک ها شود. در ادامه بازی گلی نبود و کار به وقت اضافه کشیده شد.

در دو وقت اضافه ۵ دقیقه ای دو تیم نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی این تایلند بود که توانست با برتری ۶ بر ۵ حریف خود را شکست دهد و راهی فینال شود.

پس از سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲، این سومین بار است که تایلند به فینال جام ملت های آسیا می رسد. این تیم در دو فینال اخیر خود نتوانسته به پیروزی برسد و این بار در خانه شانس قهرمانی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا