اقتصاد جهان

جنرال الکتریک آمریکا 3 پاره شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، شرکت آمریکایی جنرال الکتریک که توسط توماس ادیسون مخترع لامپ بنیانگذاری شده و کمتر از دو دهه پیش با ارزش ترین شرکت بورسی جهان در روز سه شنبه ۲۰۱۷ میلادی به ثبت رسیده است. فرآیند تقسیم به سه شرکت مستقل نهایی.

این حرکت بسیار مهم است زیرا “خانه ای که توماس ادیسون بیش از یک قرن پیش ساخت و جک ولش به یک امپراتوری تبدیل شد” دیگر رسما وجود ندارد.

در همین حال، شرکت جنرال الکتریک جنرال الکتریک، جنرال الکتریک، جنرال الکتریک، معاملات خود را در بورس اوراق بهادار نیویورک از صبح چهارشنبه با نماد تیک تیک GEV آغاز خواهد کرد.

GE Aerospace نیز به عنوان یک شرکت مستقل تاسیس خواهد شد و به استفاده از لوگوی کلاسیک “GE” ادامه خواهد داد.

سومین شرکت، GE HealthCare، در سال ۲۰۲۳ به یک شرکت جداگانه تبدیل شد.

به طور کلی، گذار بخش انرژی از سوخت های فسیلی یکی از روندهای اصلی در اقتصاد جهانی است.

اگرچه برق به این زودی جایگزین نفت و گاز نخواهد شد، اما راه اندازی GE Vernova در مقطع حساسی برای انرژی های جایگزین و تجدیدپذیر انجام می شود. پس از امضای قانون آب و هوا توسط جو بایدن، تعدادی از پروژه های داخلی سبز در ایالات متحده در حال پیشرفت هستند.

شرکت خدمات مالی Morningstar در آخرین تحلیل خود گفت: “ما معتقدیم جنرال الکتریک Vernova آماده است تا تسلط خود را در بازار در یک انحصار چند قطبی کوچک در انتقال انرژی حفظ کند.”

بر اساس این گزارش، ارزش این شرکت که GEV نام دارد حدود ۳۵ میلیارد دلار است که بسیار کمتر از برآورد ۱۴۰ میلیارد دلاری GE Aerospace است.

جنرال الکتریک در پایان روز گذشته حدود ۱۹۱ میلیارد دلار ارزش داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا