ورزشی

دستمزدهای نجومی که باشگاه‌های اروپایی می‌پردازند

همانطور که می توانید حدس بزنید اولین نفر در لیست کیلیان امباپه خواهد بود. مهاجمی که به گفته خودش امسال پاری سن ژرمن را ترک خواهد کرد و از نظر او مقصد بعدی او رئال مادرید است.

امباپه در حال حاضر ماهانه ۶ میلیون یورو از پاریس دریافت می کند که نجومی ترین دستمزد تاریخ یک فوتبالیست در اروپا است. پس شاید پاری سن ژرمن از جدایی او خیلی ناراحت نباشد، زیرا سالانه حداقل ۷۲ میلیون پس انداز می کند! هری کین با امباپه فاصله زیادی دارد.

ستاره انگلیسی که در نهایت تابستان گذشته با جدایی از تاتنهام موافقت کرد، ماهانه ۲.۱ میلیون در بایرن مونیخ درآمد دارد که تقریبا ۸۰ هزار یورو بیشتر از بازیکن بعدی، کوین است. دی بروین اهل منچسترسیتی است.

شهروند دیگری نیز در این لیست حضور دارد که ارلینگ هالند با حقوق ماهیانه ۱.۹ میلیون یورو است و سپس نوبت به غول های اسپانیایی می رسد. رئال مادرید و بارسلونا زمانی که رونالدو و مسی را داشتند همیشه در رأس این زیاده خواهی ها بودند اما اکنون بالاترین دستمزد رئال با ۱.۸ میلیون متعلق به داوید آلابا است و برای بارسا ۱۰ هزار یورو کمتر از … مدافع اتریشی متعلق به رابرت لواندوفسکی است.

نکته جالب حضور دو بازیکن منچستریونایتد در بین ۱۰ بازیکن برتر است. یکی کاسمیرو، هافبک برزیلی شیاطین سرخ با حقوق ماهیانه ۱.۷ میلیون نفر و دیگری همبازی سابق او در رئال، رافائل واران است که حقوق می گیرد. ۵۰۰۰ کمتر از منچستر. محمد صلاح نیز در این لیست قرار دارد که درآمد خالص ۱.۷ میلیون یورویی از لیورپول دارد. همانطور که مشخص است بیش از نیمی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال اروپا متعلق به فوتبال انگلیس هستند که نشان دهنده تفاوت سطح این لیگ با سایر لیگ های برتر قاره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا