اخبار اقتصاد ایران

رشد ۲۱ درصدی گردشگران نوروزی منطقه آزاد انزلی با حضور یک میلیون و ۸۵۰ هزار گردشگر

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه زادانزلی تصریح کرد: بنابراین از بیستم اسفند تا ۱۴ ام فروردین فاز تجارت و گردشگری این منطقه در ماه ۱۴۰۳ میزبان بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار گردشگر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۹۱ درصد افزایش داشته است.

افق میهن، محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان با بیان اینکه علیرغم سردی هوا و تغییر ذائقه سفرهای نوروزی هموطنان در بهار سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: در سفرهای نوروزی بهار سال ۱۴۰۳ در سفرهای نوروزی هموطنان به دلیل برودت هوا و تغییر ذائقه در سفرهای نوروزی، در این سفرها با یکدیگر مواجه شدند. با توجه به وجود زیرساخت های مناسب و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، گردشگری و مذهبی در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران قرار گرفتیم. وی بیان کرد: بنابراین از بیستم اسفند تا ۱۴ ام فروردین فاز تجارت و گردشگری این منطقه در ماه ۱۴۰۳ میزبان بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار گردشگر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰.۹۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه در نوروز امسال به طور میانگین بیش از ۱۰۰ هزار نفر از فاز تجاری و گردشگری این منطقه از حضور ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر در فاز کل تجارت و گردشگری بازدید کردند. ، روستاها و پارک های منطقه در این مدت اعلام کرد و افزود; وی هماهنگی بین مدیران سازمان متبوع خود با سایر دستگاه های عضو ستاد را مهمترین عامل موفقیت در حفظ ثروت مسافران نوروزی از اولین منطقه آزاد شمال کشور عنوان کرد و تاکید کرد: : بر اساس اجرای ۸۰ پروژه زیربنایی، بهسازی و نوسازی امکانات موجود در جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات گردشگران نوروزی می باشد که در نمونه هایی از جمله افتتاح مجتمع گردشگری جدید، افزایش وسعت می توان به آن اشاره کرد. پارکینگ های منطقه، افتتاح درب سوم خروجی گمرک و وجود پمپ بنزین های سیار در دستور کار قرار گرفت.

سیاهکارزاده با بیان اینکه در این مدت نزدیک به ۲۵۰ پرسنل از ادارات مختلف سازمان منطقه آزاد انزلی، نیروهای امدادی، انتظامی، شبکه بانکی، گمرک و … مشغول خدمات رسانی تمام وقت به گردشگران بودند، افزود: تمرکز همه برنامه های نوروزی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ سازمان منطقه آزاد انزلی با هدف اجرای جشنواره بهار در بهار بود که در قالب این جشنواره برنامه های نمایشگاهی، فرهنگی، هنری، مذهبی و تلویزیونی ارائه شد.

وی عملکرد نمایشگاه صنایع دستی و سوغات مردم ایران را در کنار نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان منطقه و استان گیلان در راستای نمایش ایران کوچک در راستای حمایت از تجاری سازی این هنر و صنعت در عرصه هنر ارزیابی کرد. و فرهنگ و گفت: برگزاری رویدادهای موسیقی محلی و موسیقی پاپ; نمایش های آیینی و محلی استان; ایجاد ایستگاه پاک زیستی با حضور فعالان فرهنگی و مذهبی. فعالیت غرفه های کودک و نوجوان برای معرفی آموزه های دینی متناسب با ماه مبارک رمضان همراه با ارائه موکب های افطاری در فاز تجاری-گردشگری منطقه و تلاوت روزانه قرآن کریم از دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی است. جشنواره بهار منطقه آزاد انزلی.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های اجرا شده توسط اعضای ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات مسافرتی این منطقه، اجرای نظارت میدانی مستمر با همکاری واحدهای صنفی بخش خصوصی در زمینه رعایت قیمت و کیفیت کالاها و محصولات ارائه شده و نظارت بر واحدهای اقامتی و تفریحی. ; وی بیان کرد و افزود: از سوی دیگر با همکاری گیلان صدا و سیما، برنامه تلویزیونی هشتک باران از شبکه باران پخش شد; این برنامه که در نوار ساحلی این منطقه تولید شد، به معرفی برنامه جشنواره بهار در بهار، قابلیت های منطقه آزاد انزلی و تنوع مولفه های مختلف فرهنگی مردم گیلان در نوروز ۱۴۰۳ پرداخت.

وی استراتژی سازمان متبوع خود را ارتقای کمی و کیفی خدمات قابل ارائه به گردشگران در زمینه های مختلف، امکانات تفریحی، هتل ها و مراکز اقامتی با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی اعلام کرد و اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی حامی این صنعت است. گردشگری استان گیلان مد نظر است و تمامی برنامه ها و پروژه های سرمایه گذاری مصوب این سازمان در راستای تقویت و ارتقای شاخص های گردشگری با استانداردهای جهانی در حال برنامه ریزی و اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا