فناوری

نورالینک به‌دنبال دومین دریافت‌کننده تراشه مغزی خود است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

«الون ماسک» اکنون به دنبال دومین نامزد کاشت ایمپلنت معزی شرکت نورالینک است. آزمایش اولین بیمار دریافت کننده این تراشه مغزی اواخر سال گذشته آغاز شد و اخیراً ویدئویی از کارکرد تراشه Neuralink در مغز وی منتشر شد. Neuralink قصد دارد تا پایان این دهه از تراشه خود در مغز هزاران نفر استفاده کند.

ماسک در X نوشت:

Nuralink اکنون درخواست‌های شرکت‌کننده دوم را می‌پذیرد. کاشت مغز سایبرنتیک تله‌پاتیک ما به شما این امکان را می‌دهد که تلفن و رایانه خود را فقط با فکر کردن کنترل کنید.

Neuralink که سال گذشته مجوز شروع آزمایشات انسانی را دریافت کرد، اولین گیرنده ایمپلنت مغزی خود را در ماه مارس معرفی کرد.

اولین دریافت کننده تراشه مغزی Neuralink

نولاند آرباگ ۳۰ ساله که در اثر تصادف از گردن به پایین فلج شده است، اولین کسی است که تراشه مغزی این شرکت را دریافت می کند. در آن زمان، او رابط عصبی Neuralink را به عنوان “تغییر دهنده زندگی” توصیف کرد که به او اجازه می داد در وب گردی کند، در رسانه های اجتماعی پست بگذارد و حتی با افکار خود بازی های ویدئویی انجام دهد.

با این حال، اولین آزمایش انسانی Neuralink کاملاً بدون مشکل انجام نشد. این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که برخی از رشته‌های کوچکی که دستگاه برای ارتباط با مغز از آن استفاده می‌کند، که هر کدام نازک‌تر از موی انسان است، چند هفته پس از جراحی از موقعیت خارج شده‌اند. این نقص باعث شد که ایمپلنت اثربخشی کمتری داشته باشد و طبق گزارش ها، شرکت به فکر برداشتن کامل آن بود.

در حال حاضر، Neuralink می خواهد تراشه خود را در سال جاری روی سر ۱۱ نفر آزمایش کند و تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۲۲۰۰۰ کاربر را هدف قرار داده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا