ارزهای دیجیتال

نگرانی دویچه بانک در خصوص عملیات استیبل کوین تتر

به گزارش افق میهن:






دویچه بانک اخیرا گزارش جدیدی منتشر کرده است که در آن از عدم شفافیت و ثبات استیبل کوین تتر انتقاد کرده است.



به گزارش افق میهن، دویچه بانک یکی از بزرگ ترین بانک های جهان اخیرا تحقیق جدیدی در مورد استیبل کوین های جهان از جمله استیبل کوین معروف بازار ارز دیجیتال تتر انجام داده و نگرانی های خود را در مورد این استیبل کوین بیان کرده است. تحقیقات اخیر تجزیه و تحلیل بازار استیبل کوین دویچه بانک، بحث جدیدی را در صنعت مالی به راه انداخته است. یکی از نکات کلیدی این تحقیق، ریسک بالقوه بالای تتر استیبل کوین است.

بر اساس این مطالعه که از سال ۱۸۰۰ ۳۳۴ ارز ثابت را مورد بررسی قرار داد، تنها ۱۴ درصد از ارزها وضعیت ثابت خود را در این دوره حفظ کرده اند. این موضوع منجر به زیر سوال رفتن ثبات استیبل کوین هایی مانند تتر (USDT) شده است.

واکنش تتر به گزارش دویچه بانک

استیبل کوین‌هایی مانند تتر نقش مهمی در بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند و یک طبقه دارایی پایدار در بازار ارزهای دیجیتال بی‌ثبات را برای کاربران فراهم می‌کنند. در میان استیبل کوین های این بازار، تتر شناخته شده ترین است و همچنین دارای بالاترین ارزش بازار با ۱۰۰ میلیارد دلار است. این استیبل کوین حتی توانست حجم معاملات روزانه بیت کوین را بشکند. با این حال، گزارش دویچه بانک ثبات و شفافیت تتر را زیر سوال برد زیرا استیبل کوین در گذشته با مشکلات قانونی متعددی روبرو بوده است.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، تتر توسط کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده ۴۱ میلیون دلار جریمه شد و همچنین به پرداخت ۱۸.۵ میلیون دلار برای تسویه توافق با دادگاه نیویورک محکوم شد. دلیل این غرامت ها نیز اظهارات نادرست و گمراه کننده در مورد ذخایر این استیبل کوین بود. این موارد منجر به افزایش شک و تردید در مورد شفافیت Tether شد.

تحلیلگران این بانک خاطرنشان کردند که تنها ارزهای ثابتی که دارای ذخایر قوی، اعتبار بالا و سازماندهی خوبی هستند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. با این حال، استیبل کوین‌هایی مانند تتر این ویژگی‌ها را ندارند. سقوط ناگهانی TerraUSD متعلق به آزمایشگاه Terraform نیز نمونه ای از شکست استیبل کوین بود. سقوط این استیبل کوین بیش از ۴۰ میلیارد دلار را از بازار ارزهای دیجیتال محو کرد. کاهش این استیبل کوین یکی از اولین گام ها در زمستان سال ۲۰۲۲ بازار ارزهای دیجیتال بود.

تسلط تتر در میان استیبل کوین ها

Screenshot-2024-05-10-at-11-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

با وجود این، مدیرعامل تتر چالش برتری تتر را اینگونه توضیح داد: تسلط تتر در بازار ممکن است برای برخی از رقبا مانند صنعت بانکداری خطرناک باشد، اما این تسلط آسیبی به بازارهایی که به ما نیاز دارند، وارد نکرده است.

اخبار ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال افق میهن بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که برای همه روشن است، تجارت در بازارها از هر نوعی نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. این گزارش افق میهن صرفاً در راستای تحلیل داده ها و اخبار مربوطه می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی را برای هر نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا