طلا و ارز

چرا با وجود کاهش قیمت انس جهانی، طلا در ایران ارزان نشد؟







رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، قیمت ها در بازار داخلی به دلیل بالا بودن نرخ ارز و معاملات بلوکه شده آنطور که انتظار می رفت کاهش نیافته است.



به گزارش افق میهن، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، گفت: کاهش قیمت جهانی طلا تا چه اندازه بر قیمت ها در بازار داخلی تاثیر گذاشته است.

وی افزود: دلیل اصلی عدم تاثیر کاهش تقاضای جهانی بر قیمت های داخلی بالا بودن نرخ ارز است. با توجه به کاهش کمتر قیمت ارز در مقایسه با انس، افت قیمت جهانی نتوانست تاثیر عمده ای بر بازار داخلی طلا داشته باشد. قیمت سکه امامی نسبت به هفته گذشته تنها ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

بذرافشان با اشاره به مسدود شدن حساب ۴۰۰ نفر از فعالان صنعت طلا گفت: مدتی است که بازار طلا به دلیل مسدود شدن حساب ۴۰۰ طلافروش بحرانی شده و معاملات در بازار طلا به شدت کاهش یافته است. اگرچه با نزدیک شدن به عصر عید، اما متاسفانه مبادلات در بازار طلا آنطور که باید انجام نمی شود.

وی تاکید کرد: از ۴۰۰ حساب مسدود شده تنها حدود ۲۰ حساب افتتاح شده و مسئولان هر روز قول رفع انسداد کامل آن ها را می دهند اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. در حال حاضر تعداد محدودی از تاجران طلا بر این اساس کار می کنند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا