اقتصاد جهان

کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی درپی ادامه جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، مؤسسه بین المللی رتبه بندی مودی روز جمعه اعلام کرد که به دلیل ادامه درگیری نظامی در غزه، رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ کاهش یافت.

مودیز رتبه اعتباری اسرائیل را به A2، رتبه ششم سرمایه گذاری، کاهش داد و دورنمای رتبه اعتباری اسرائیل را “منفی” نگه داشت، به این معنی که احتمال کاهش رتبه دیگر وجود دارد.

مؤسسه مودیز خطرات سیاسی و مالی ناشی از ادامه جنگ این رژیم با مبارزان فلسطینی حماس را دلیل این کاهش رتبه عنوان کرد.

این آژانس رتبه‌بندی در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود نوشت: «ادامه درگیری نظامی با حماس، پیامدهای آن و پیامدهای گسترده‌تر آن، در واقع خطرات سیاسی را برای اسرائیل افزایش می‌دهد و نهادهای اجرایی و قانون‌گذاری و همچنین قدرت مالی آن را در شرایط قابل پیش‌بینی تضعیف می‌کند. آینده.”

مودیز افزود: در حالی که جنگ در غزه ممکن است در حال کاهش یا توقف باشد، در حال حاضر هیچ توافقی برای پایان دادن به خصومت ها و توافقی در مورد یک برنامه بلندمدت وجود ندارد که امنیت اسرائیل را به طور کامل بازگرداند و در نهایت تقویت کند.

این سازمان اعلام کرد که «انتظار می‌رود بار بدهی اسرائیل بیشتر از پیش‌بینی‌های قبل از درگیری‌ها باشد».

بر اساس این گزارش، مودیز در ماه اکتبر، کمتر از دو هفته پس از اعلام جنگ علیه حماس، رتبه اعتباری اسرائیل را بررسی کرد.

مؤسسه‌های بین‌المللی «S&P» و «Fitch» نیز اسرائیل را برای رتبه‌بندی منفی در فهرست نظارت قرار داده‌اند، اما هنوز اعتبار آن را کاهش نداده‌اند.

S&P ماه گذشته هشدار داد که در صورت گسترش جنگ با حماس به دیگر جبهه‌ها، مانند لبنان یا ایران، احتمالاً رتبه اسرائیل را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا