فناوری

افتتاح برج نوآوری پارک علم‌وفناوری دانشگاه شهید بهشتی با مشارکت همراه اول

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مدیرعامل محب آل در مراسم افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی قول انتقال بخش مهمی از فعالیت های هوش مصنوعی به این مرکز را داد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم افتتاحیه “برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی” عصر امروز دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ با حضور سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، مهدی اخوان بهادی مدیرعامل همراه اول، محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، فریبرز مسعودی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و برخی از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه در تالار مولوی این دانشگاه. دانشگاه برگزار شد.

*بیشتر فعالیت های هوش مصنوعی همراه اول به برج نوآوری دانشگاه بهشتی منتقل می شود.
مهدی اخوان بهادی، مدیرعامل شریک اول در این مراسم که از سخنرانان کلیدی بود، با بیان اینکه طرح مذکور می تواند بخشی از خلاء نیروی انسانی متخصص در صنایع را پر کند، گفت: شاید علم و فناوری پارک ها می توانند به این پاسخ دهند.” چالش هایی ایجاد شد.

نوشته های مشابه

وی ادامه داد: در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات اپراتورهای ارتباطی کشور سالانه چند صد میلیون دلار برای خرید نرم افزار و سخت افزار از خارج از کشور پرداخت می کنند. سخت افزار قابل درک است، اما نرم افزار واقعا منطقی نیست و ما فقط به نیروی انسانی نخبه نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت معبر آل با بیان اینکه دانشگاه ها مملو از نیروی انسانی نخبه و باهوش هستند، گفت: هیچ راهی برای نزدیک شدن صنعت مخابرات و دانشگاه به یکدیگر وجود ندارد و بحث صرف انعقاد قرارداد پژوهشی نیست. . وقتی دو مجموعه به صورت فیزیکی در کنار هم قرار گیرند، برکاتی وجود دارد.

اخوان بهادی همچنین به تصمیم عملیاتی اپراتور اول ارتباطی برای تحقق این امر پرداخت و اذعان داشت: بخش عمده ای از فعالیت های هوش مصنوعی اپراتور همراه اول به برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی منتقل می شود.

* همراه اول نماد تکنولوژی و حرف تازه است
سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی پای این صنعت را در کنار دانشگاه ما باز کرد. وی گفت: امروز نیاز به حرف جدیدی داریم و در سند تحول دانشگاه ما بر حرکت دست در دست صنعت تاکید شده است.

وی همراه اول را نماد یک فناوری و واژه جدید دانست و گفت: دانشگاه می تواند به تربیت نیروی انسانی متخصص برای این شرکت و صنعت مخابرات کمک کند.

به گفته آقامیری، در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در این مرکز نوآوری مشغول به کار هستند که به همت همراه اول راه اندازی شده است و این تازه شروع همکاری با اپراتور تلفن همراه اول کشور است.

*از دانشگاه بهشتی و همراه اول درخواست ادامه این مسیر را داریم
محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم با بیان اینکه شاید فرهنگ دانشگاه با مسائل فناورانه همخوانی نداشته باشد، اظهار داشت: از دانشگاه شهید بهشتی تقاضا داریم این مسیری را که آغاز کرده اند ادامه دهد و همچنین از اولین شرکتی که یک شرکت فناورانه و مدرن است، از شما می خواهیم که این فرهنگ همکاری با دانشگاه را ادامه دهید تا این جریان در سطح ملی شکل بگیرد و برکات آن به اقصی نقاط این کشور بازگردد.

* افتتاح مرکز نوآوری گامی در راستای سند تحول دانشگاه شهید بهشتی است
فریبرز مسعودی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه به دنبال بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه هستیم، اظهار داشت: پارک های علم و فناوری بخش هایی هستند که می توانند صنعت، دولت، دانشگاه و محیط زیست را به هم متصل کنند. . برج نوآوری که امروز افتتاح شد گامی در راستای سند تحول دانشگاه شهید بهشتی است.

لازم به ذکر است طرح مراکز نوآوری در جهان با هدف ایجاد مکانی امن برای تعامل و همکاری تیم ها و افراد خلاق ایده پرداز مطرح شد و ماموریت اصلی آنها تامین منابع و پشتیبانی فنی از کارآفرینان است. استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک. .

این مراکز عموماً در مجاورت مراکز دانشگاهی، موسسات تحقیقاتی و صنعتی مستقر هستند و به گونه‌ای ایجاد می‌شوند که بتوانند اکوسیستم همکاری، کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده‌ها را واسطه و شکل دهند.

همچنین لازم به ذکر است این افتتاح مربوط به فاز اول پروژه علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به مساحت ۷۲۰۰ متر مربع بود که در قالب افتتاح شد. از چهار طبقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا