بانک و بیمه

امکان خرید تا سقف ۲۵ کیلو شمش طلا از مرکز مبادله فراهم شد

به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: بر اساس دستورالعمل جدید اجرایی که از سوی مرکز مبادلات برای انجام حراج حضوری منتشر شده است، با تغییراتی مواجه هستیم. بر این اساس سقف خرید با توجه به شرایط بازار و عرضه خوب و کافی از سوی صادرکنندگان تعیین خواهد شد.» و به منظور استقبال خریداران تغییراتی را اعمال کرده ایم تا حراج حضوری در بورس طلا و ارز ایران انجام شود. مرکز به دو صورت حراج کوچک و حراج بزرگ برگزار می شود.

وی افزود: خریدار می تواند در حراج خرده فروشی حداقل یک و حداکثر پنج شمش طلای یک کیلوگرمی خریداری کند. محدودیت خرید خرده فروشی در هفته تقویم پنج شمش طلای استاندارد است. همچنین متقاضیان خرید عمده حراج مجاز به خرید حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد می باشند. هر بسته شمش طلای استاندارد در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران شامل پنج قطعه شمش یک کیلویی با ظرافت ۹۹۵ بر میل است. محدودیت خرید عمده در هفته تقویم تنها ۲۰ شمش طلا است.

این مسئول ادامه داد: تغییر دیگر این است که کسانی که صلاحیت خرید دارند می توانند همزمان در مزایده خرده فروشی و عمده فروشی شرکت کنند. بنابراین، مجموعاً یک نفر که در حراج های خرده فروشی و عمده فروشی در هر هفته تقویمی شرکت می کند، می تواند حداکثر ۲۵ قطعه شمش یک کیلوگرمی دریافت کند.

بالسینی می گوید: تغییر بعدی این است که مهلت تسویه نقدی را تا ساعت ۱۴ یک روز کاری پس از حراج تعیین می کنیم. ضمناً محل تحویل شمش طلای استاندارد جهت معامله در تالار معاملات طلای مرکز بورس ایران، خزانه بانک کارگشای مرکز می باشد. تحویل فیزیکی شمش طلا از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر یک روز کاری پس از تسویه نقدی انجام می شود.

وی همچنین خطاب به متقاضیان خرید گفت: در این زمینه نیز تغییراتی صورت گرفته است. در گذشته متذکر شدیم که متقاضیان خرید سه دسته هستند و اکنون با تایید بانک مرکزی یک بانک عملیاتی به این گروه اضافه شده است.

بالسینی درباره قیمت پایه نیز می گوید: حداقل قیمت پیشنهادی متقاضی در روز حراج به کمیته مزایده اعلام می شود.

مرکز مبادله همچین بیان کرد: مدارک مرکز مبادله ایران از خرید شمش طلا نیز شامل «اصل نامه درخواست شرکت در حراج (منتش.ره درخواست ر تارنمی رسمی www.ice.ir فرم شماره ۱۱ و ۱۲)»، «اصل کارت ملی»، «اصل پروانه کسب صادره از درگاه ملی مجوزهای کشور»، «اصل فیش بانکی واریز وجه الضمان»، «اصل گواهی امضا نزد دفاتر اسناد رسمی به نام مرکز مبادله ا رز و طلای ایران» و «آخرین آگهی روزنامه رسمی (ویژه) مردم حقوقی)» خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا