فناوری

بایدن: پاسخ جامعه بین‌الملل به حوثی ها، «متحد و قاطع» بود / این حملات پیامی است که ما تهاجمات به نیرو‌های خود و به خطر انداختن آزادی ناوبری را تحمل نخواهیم کرد / در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات بیشتر تردید نخواهم کرد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای حملات آمریکا و انگلیس به مواضع یمنی ها را تایید کرد و گفت: این حملات به دستور من و با حضور نیروهای نظامی آمریکایی انجام شد. ، بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند با موفقیت، متحد و قاطعانه انجام شد.

به گزارش « میهن تجارت »؛ جو بایدن هدف از حملات صبح جمعه به مواضع حوثی ها را تضمین آزادی دریانوردی در یکی از حیاتی ترین آبراه های جهان عنوان کرد و افزود: این حملات پاسخی مستقیم به حملات بی سابقه حوثی ها علیه حوثی ها است. کشتی های بین المللی، از جمله استفاده از موشک های بالستیک ضد کشتی برای اولین بار در تاریخ در دریای سرخ.

وی گفت: «این حملات جان و مال پرسنل آمریکایی، ملوانان غیرنظامی و شرکای ما را در معرض خطر قرار داده، تجارت را مختل کرده و آزادی دریانوردی را تهدید کرده است». بیش از ۵۰ کشور در ۲۷ حمله به کشتیرانی تجاری بین المللی متاثر شده اند. خدمه بیش از ۲۰ کشور در اقدامات دزدی دریایی تهدید یا گروگان گرفته شده اند. بیش از ۲۰۰۰ کشتی مجبور شده اند هزاران مایل را تغییر دهند تا از عبور از دریای سرخ اجتناب کنند، که می تواند هفته ها تاخیر در حمل و نقل محصولات ایجاد کند و در ۹ ژانویه، حوثی ها بزرگترین حمله خود را تا به امروز آغاز کردند. و آنها مستقیماً کشتی ها را هدف قرار دادند. آمریکایی.»

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که پاسخ جامعه جهانی به این حملات بی پروا متحد و قاطع بوده است و ماه گذشته آمریکا عملیات گارد شکوفایی را آغاز کرد که ائتلافی متشکل از بیش از ۲۰ کشور متعهد به دفاع از کشتیرانی و کشتیرانی بین المللی است. جلوگیری از حملات حوثی‌ها در دریای سرخ ما همچنین به بیش از ۴۰ کشور دیگر در محکومیت تهدیدات حوثی‌ها پیوسته‌ایم و هفته گذشته به همراه ۱۳ متحد و شرکای خود هشدار صریح دادیم که در صورت بروز عواقب آن متحمل خواهند شد. حمله حوثی ها متوقف نشوید و دیروز شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن خواستار پایان دادن به حملات حوثی ها به کشتی های تجاری شد.

جو بایدن همچنین گفت: “اقدام تدافعی امروز پس از یک کارزار دیپلماتیک گسترده و تشدید حملات حوثی ها علیه کشتی های تجاری صورت می گیرد. این حملات پیامی است که ما حملات به نیروهای خود و به خطر انداختن آزادی دریانوردی را تحمل نخواهیم کرد.” دریغ نخواهم کرد. در صورت لزوم، اقدامات بیشتری برای محافظت از مردم و جریان آزاد تجارت بین‌المللی انجام دهید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا