فناوری

بریتانیا برای اولین‌بار سلاح لیزری DragonFire (آتش اژدها) را جهت مقابله با پهپاد‌ها آزمایش کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بریتانیا اخیرا یک سلاح لیزری جدید را آزمایش کرده است که برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود. وزارت دفاع این کشور می گوید این سلاح از یک پرتو پرقدرت استفاده می کند که می تواند بر روی کشتی ها یا وسایل نقلیه نصب شود و در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شود.

بریتانیا سلاح لیزری جدید DragonFire خود را برای اولین بار بر روی چندین هدف هوایی در اسکاتلند آزمایش کرد. پل هولینزهد، مدیر اجرایی آزمایشگاه علوم و فناوری وزارت دفاع بریتانیا، گفت: این آزمایش ها به ما اجازه می دهد تا گام بزرگی در تحقق فرصت های بالقوه و درک تهدیدات ناشی از سلاح های انرژی هدایت شونده برداریم.

این وزارتخانه هنوز برد عملکردی سلاح لیزری خود را اعلام نکرده است، اما می گوید دقت DragonFire آنقدر بالاست که می تواند یک سکه را از یک کیلومتری هدف قرار دهد. روزنامه تایمز می گوید در این آزمایش از این سلاح برای شلیک به اهداف هوایی در فواصل چند کیلومتری استفاده شده است.

هزینه تولید و استفاده از سلاح لیزری بریتانیایی DragonFire

هزینه تولید سلاح لیزری DragonFire حدود ۱۲۶ میلیون دلار است و از پرتو انرژی با چگالی بالا استفاده می کند. هزینه استفاده از این سلاح به مدت ۱۰ ثانیه معادل هزینه استفاده از بخاری معمولی برای یک ساعت می باشد. بنابراین میانگین هزینه هر شات کمتر از ۱۳ دلار تخمین زده می شود.

به گزارش تایمز، سیاستمداران بریتانیایی اکنون امیدوارند توسعه این سلاح‌ها را سرعت بخشند تا بتوانند ابزارهای بهتری برای مقابله با حملات هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشند. حملات هواپیماهای بدون سرنشین در سال های اخیر در کمپین های مختلف بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند و مقابله با آنها کار آسانی نیست.

بریتانیا تنها کشوری نیست که از سلاح های لیزری استفاده می کند. پیش از این، لاکهید مارتین و نورث روپ گرومن در آمریکا نیز از توسعه و تحویل چنین تسلیحاتی خبر داده بودند. اگر با سلاح های لیزری آشنایی ندارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا