ترندهای روز

بلندترین ساختمان چاپ سه بعدی جهان در کوه‌های آلپ مستقر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ساختمانی که به عنوان بلندترین ساختمان پرینت سه بعدی در جهان شناخته می شود، برای مونتاژ در یک روستای دورافتاده سوئیس آماده می شود. ساختمان مذکور که «برج سفید» نام دارد توسط محققان ETH زوریخ ساخته شده است و از بیش از صد ستون تشکیل شده است که در بالای آن یک فضای اجرا قرار دارد.

برج سفید (معروف به Tor Alva) با همکاری مؤسسه فرهنگی Nova Fundaziun Origen ایجاد شد و قبل از حمل و نقل و مونتاژ در روستای دورافتاده Mulegns در کوه‌های آلپ سوئیس در بخش‌هایی چاپ می‌شود. این برج طراحی پیچیده ای متاثر از سبک باروک دارد و ارتفاع آن به ۳۰ متر می رسد. ستون های پرینت سه بعدی آن در پنج طبقه قرار دارند و نمای نیمه باز آن را تشکیل می دهند.

بازدید از بزرگترین ساختمان پرینت سه بعدی جهان

بازدیدکنندگان می توانند از طبقات زیرین آن که از ستون های بزرگ تشکیل شده و دارای فضاهای کوچکتر و با ابهت تری است دیدن کنند. سپس یک پلکان مارپیچ آنها را به سمت بالا هدایت می کند. در قسمت بالای آن صندلی هایی برای ۴۵ بازدیدکننده تعبیه شده است که می توان از آن برای کنسرت های کوچک و اجرای تئاتر استفاده کرد.

انتظار می رود فرآیند چاپ این سازه حدود ۹۰۰ ساعت طول بکشد و به روشی مشابه سایر پروژه های معماری چاپ سه بعدی انجام شود. برای ساخت آن از پرینترهای سه بعدی رباتیک نیز استفاده می شود.

محققان در مورد پروژه خود می نویسند:

“ساخت این نوع قالب ها در این مقیاس با استفاده از فناوری های مرسوم تقریبا غیرممکن است. در این فرآیند ساخت و ساز جدید، برج از ۱۰۲ ستون پرینت سه بعدی مجزا مونتاژ می شود. عناصر فقط در جاهایی که از نظر ساختاری مورد نیاز است با بتن پر می شوند که مصرف مواد را به شدت کاهش می دهد.” این روش ساخت و ساز از ضایعات جلوگیری می کند زیرا برای ریختن بتن نیازی به قالب بندی نیست.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا