بانک و بیمه

تامین مالی ۱۶۵ همتی دولت از محل فروش اوراق

به گزارش ایران تحلیل، وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار گزارشی اعلام کرد: این وزارتخانه همچنان اقدامات خود را برای تامین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی که در سال جاری خزانه داری کل کشور را تحت تاثیر قرار داده است، ادامه می دهد. به انتشار و تحویل اوراق بهادار دولتی به روش های مختلف. از جمله انتشار اسناد مالی اسلامی و برگزاری عرضه ۲۴ هفته ای اوراق بدهی نزد بانک ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و مؤسسات مالی فعال در بازار سرمایه (به عنوان مثال صندوق های سرمایه گذاری). و خدمات سرمایه) و مرحله ای از پذیره نویسی اوراق از طریق سیستم کارگزاری و بانک مرکزی. شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران پیشنهاد داد.

بر اساس این گزارش، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برای تامین مالی بهینه، بیست و چهارمین هفته عرضه اوراق پس از دریافت سفارش خرید اوراق از متقاضیان فوق در سامانه های بازار بین بانکی کارگزاری بانک مرکزی و در مجموع مظنه اوراق برگزار شد. شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ۴.۴۵۱ میلیارد تومان وجه نقد از محل فروش اوراق تامین کرد.

لازم به ذکر است با احتساب حجم و فروش اوراق در هفته های گذشته، دولت تاکنون در مجموع ۱۰۸.۴۴۸ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی تامین مالی کرده است.

شایان ذکر است که در سال جاری برخلاف مبلغ ۱۰۸.۴۴۸ میلیارد تومان وثیقه از طریق انتشار اوراق نقدی، تاکنون مبلغ ۱۸۵.۷۴۳ میلیارد تومان توسط وزارت دارایی کشور برای تسویه سرمایه و اوراق فرعی پرداخت شده است. بر این اساس، مجموع نقدینگی که دولت با انتشار اوراق نقدی جذب می‌کند، منفی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا