فناوری

پیش بینی بورس امروز ۲۳ دی ۱۴۰۲

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو)، شرکت لینت ترمز ایرانیان (خلانت) و شرکت محصولات نسوز آذر (کازر) بیشترین افزایش قیمت را در بورس به ثبت رساند. از نظر ارزی، شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت حمل و نقل گهر سیرجان (حغر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید: بورس چه زمانی از رکود خارج می شود؟


بیشترین کاهش قیمت

در بورس اوراق بهادار نمادهای کسپا (شرکت شیشه سایپا)، ونیرو (شرکت سرمایه گذاری نیرو) و وولکار (شرکت لیزینگ کارهان) بیشترین افت قیمت را در بازار روز چهارشنبه داشتند و در معاملات فرابورس البرز البرز. شرکت های پخش، بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرک) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضا در بازار

در معاملات روز چهارشنبه ۵۵ نماد در صف خرید و ۲۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با ۴ درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۱۹۷ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش با ۷۵ درصد کاهش به ۴۶ میلیارد تومان رسید.

نوشته های مشابه

پیش بینی بازار سهام امروز

روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای دومین روز متوالی افزایش یافت و بیشترین رشد را در آذرماه داشت.

در روز چهارشنبه نمادهای پارسان، وبملت، فملی، شبندر، فولد، خودرو و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین پس از ۸ روز متوالی شاهد ورود پول واقعی به بورس بودیم.

نماد نخاریس برای ششمین روز متوالی بیشترین ورود واقعی پول را به خود اختصاص داد و پس از نخاریس، پارسان، فاذر، وپترو، دیکسرم و زنگان در رتبه های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر، فارس، وپاسر، شستا، خودرو، واشر، وسالت، وبصادر و تپردیس بیشترین خروجی سرمایه واقعی را به ثبت رساندند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد با ۲۰ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۵ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان رسید. پس از ۸ روز معاملاتی متوالی، ارزش معاملات جزئی بالای ۴ همت بود.

بنابراین بازار با رونق نسبی مواجه بود و روندهای داخلی بازار حکایت از بهبود روند بازار دارد. روز چهارشنبه شاخص هم وزن همسو با شاخص کل رشد کرد. همچنین در مجموع شاهد مازاد تقاضا در بازار بودیم، به ویژه در نیمه دوم معاملات، تقاضا رشد کرد که می‌توان آن را سیگنال مثبتی برای امروز دانست.

منبع: اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا