ترندهای روز

تاکسی‌های پرنده Joby Aviation از سال ۲۰۲۶ در دبی به پرواز درمی‌آیند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

Joby Aviation اعلام کرده است که با دولت دبی به توافق رسیده است تا از سال ۲۰۲۶ تاکسی های پرنده خود را در امارات متحده عربی راه اندازی کند. برخی از امور این توافق از سال آینده آغاز می شود. اگر این برنامه به درستی اجرا شود، جوبی و دبی می توانند برای اولین بار در جهان سرویس تاکسی هوایی راه اندازی کنند.

بر اساس بیانیه ای که در وب سایت Joby Aviation منتشر شده است، این شرکت با دولت دبی قراردادی امضا کرده است تا حق انحصاری تامین تاکسی های پرنده به مدت شش سال را داشته باشد. این سرویس از اوایل سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.

تاکسی های پرنده به دبی می روند

جوبی همچنین قراردادی را با Skyports امضا کرده است تا چهار جایگاه ویژه برخاست و فرود برای این تاکسی های هوایی در دبی ایجاد کند. جوبی می گوید که تاکنون چندین مکان از جمله فرودگاه بین المللی دبی، پالم جمیرا، مارینا دبی و مرکز شهر دبی را به عنوان مکان تاکسی های خود شناسایی کرده است.

تاکسی های Joby قادر به حمل یک خلبان و حداکثر چهار مسافر خواهند بود. این خودروها می توانند با حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند. این بدان معناست که مسافران می توانند در عرض ۱۰ دقیقه از فرودگاه بین المللی دبی به پالم جمیرا بروند. با ماشین حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد.

در نوامبر ۲۰۲۳، تاکسی پرنده Joby Aviation اولین وسیله نقلیه پرنده برقی بود که در شهر نیویورک پرواز کرد. همچنین این شرکت برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۳ محموله ای را به صورت هوایی برای وزارت دفاع آمریکا جابجا کرد.

Joby Aviation در حال حاضر در بورس نیویورک پذیرفته شده است و تاکنون موفق به جذب ۲ میلیارد دلار سرمایه شده است. قیمت سهام این شرکت امروز با رشد ۶ درصدی در حدود ۶.۳۱ دلار معامله می شود. ارزش بازار این شرکت حدود ۴.۳۹ میلیارد دلار است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا