بانک و بیمه

تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد

به گزارش ایران تحلیل، بر اساس آمارها، شبکه بانکی در دولت سیزدهم ۷۷۱ هزار و ۱۶۶ مورد تسهیلات ازدواج با تسهیل بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد تومان به متقاضیان اعطا کرد.

وی در سال ۱۴۰۳ به هر یک از زوجین به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و در مواردی که زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال سن دارند، ۳۵۰ میلیون تومان چنین وامی اعطا کرد.

در سال ۱۴۰۲ بیش از یک و نیم میلیون متقاضی توانستند وام ازدواج و تولد دریافت کنند که مبلغ آن بیش از ۲۰۳ میلیارد تومان بوده است.

از سوی دیگر طبق ماده (۸) قانون، صندوق های کمک هزینه تحصیلی مکلف به پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل بدون خوابگاه هستند. بر این اساس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ به ۱۴۰۲ نفر بالغ بر ۴۲۷ میلیارد ریال ودیعه مسکن اعطا کرد.

همچنین با افزایش تعداد این وام تا اردیبهشت در سال ۱۴۰۳ تعداد ۵۴۴ نفر به مبلغ ۳۴۵ میلیارد ریال ودیعه مسکن دریافت کردند. تعداد سپرده های معوق ۱۰۴۰ سپرده به ارزش ۶۷۸ میلیارد ریال است.

در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تعداد ودیعه مسکن اعطایی شده در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲؛ ۸۶۶ نفر با مجموع ۲۳۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و تعداد ودیعه مسکن اعطا شده در ۶ ماهه دوم؛ ۱۸۲۹ نفر با مجموع ۸۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا