بانک و بیمه

حمایت معتبر شاخص صنعت بانکداری کجاست؟

هادی بهرامی; بازار: همانطور که می دانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد و چرخه نقدینگی کشور دارند حائز اهمیت است. به همین دلیل در ادامه گزارشی از تحولات این صنعت در هفته گذشته و تحلیل روند بعدی خواهیم داشت.

گزارش عملکرد شاخص
شاخص صنعت بانکداری در بازار سهام در حالی هفته گذشته را با افت ۳.۶ درصدی به پایان رساند که بیشتر سهام بانکی به دلیل جو عمومی بازار سهام منفی شد. این شاخص در ابتدای هفته گذشته حدود ۸ هزار و ۶۴۰ واحد بود و در پایان هفته معاملاتی به رقم ۸ هزار و ۳۳۰ واحد رسید. در این میان، شاخص کل بورس با افت ۲.۶ درصدی به رقم ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن با ۳.۳ درصد کاهش به رقم ۷۱۴ هزار واحد رسید که نشان می‌دهد ۹۹ درصد شاخص‌ها با یکدیگر روابط نوسانی دارند. زنجیره ای و همچنین هر سه شاخص بین ۲ تا ۳.۵ درصد سقوط کرده اند.

تحلیل فنی شاخص
بر اساس تحلیل قبلی، شاخص صنعت بانکداری در نزدیکی مقاومت ۹۴۳۰ واحدی واکنش منفی و به دنبال آن افت ۱۰.۶ درصدی را تجربه کرد و در حال حاضر در محدوده ۸۳۳۰ واحد قرار دارد. با حفظ حمایت کوتاه مدت ۸۳۰۰ واحدی، شاخص می تواند تا سطوح هدف ۸۸۹۰ و ۹۴۳۰ واحد رشد کند. در غیر این صورت، اگر این پشتیبانی از بین برود، پشتیبانی معتبر ۸۰۵۰ واحدی موجود است و احتمالاً در محل باقی خواهد ماند. به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است که شاخص صنعت بانکداری به هدف ۱۰۲۰۰ واحدی دست یابد و حداقل ۵۰ درصد بالاتر از سقف تاریخی قرار گیرد تا سهام بانکی بازدهی مناسبی نسبت به نرخ تورم برای این سهامداران فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا