فناوری

در زمستان قبل از خواب چه میوه‌ای بخوریم؟

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت ، کیوی میوه ای است که خواص زیادی برای سلامت بدن دارد، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در کیوی نه تنها از بیماری هایی مانند سرماخوردگی پیشگیری می کند، بلکه به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. سرعت خود را کم کنید تا بدن بهتر شود. کیوی با مقاومت در برابر ویروس ها و عفونت ها کم کالری و سرشار از مواد مغذی مهم از جمله ویتامین های C، E و K، پتاسیم و فولات پتاسیم موجود در کیوی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، این میوه مقوی می توانید آن را به عنوان میان وعده میل کنید.

کاهش مقدار فیبر در بدن باعث یبوست می شود. کیوی سرشار از فیبر است که به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و به کاهش وزن و هضم بهتر کمک می کند، بنابراین فیبر موجود در کیوی یبوست را درمان می کند، زیرا به طور متوسط ​​۱۰۰ گرم کیوی حدود ۲ تا ۳ گرم دارد. فیبر دارد. همچنین حرکات روده را تسریع می کند اکتینیدین (آنزیم موجود در کیوی) برای هضم مفید است، این آنزیم به هضم پروتئین های غذا نیز کمک می کند.

کیوی به عنوان یک قرص آسپرین / ویتامین C در کیوی آسم یک کودک کمک می کند

کیوی مانند آسپرین خون را رقیق می کند و از تشکیل پلاکت در خون جلوگیری می کند. این میوه به دلیل اثر کاهنده بر سطح تری گلیسیرید می تواند غلظت خون و خطر سکته های مختلف را کاهش دهد. جالب است بدانید ویتامین C علائم بیماری را کاهش می دهد آسم بسیار موثر است و کودکانی که کیوی مصرف می کنند علائم تنفسی کمتری خواهند داشت.

افرادی که از بی خوابی رنج می برند می توانند برای درمان اختلالات خود از کیوی استفاده کنند، این میوه حاوی مواد مغذی مانند در برابر اکسیدان و سروتونین که می تواند در درمان اختلالات خواب مفید باشد، کیوی باعث خواب راحت، افزایش مدت و کیفیت خواب می شود و برای لذت بردن از خواب راحت کافی است یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی بخورید.

نوشته های مشابه

در یک مطالعه تحقیقاتی، ۲۴ مرد هر روز یک ساعت قبل از خواب دو عدد کیوی مصرف کردند. در پایان دوره مطالعه، محققان دریافتند که کیفیت خواب شرکت کنندگان ۴۲ درصد افزایش یافته است، علاوه بر میزان خواب کلی آنها ۱۳ درصد، و توانایی آنها برای خواب بدون بیدار شدن در شب نیز حدود پنج درصد افزایش یافته است. .

عوارض مصرف زیاد کیوی برای بدن

این میوه عوارض جانبی نیز دارد، اگر لاتکس شما حساسیت ندارید، می توانید هر روز کیوی بخورید. آلرژی به میوه کیوی بسیار شایع است و می تواند باعث تورم، خارش چشم، آبریزش بینی و حتی شوک شود. آنافیلاکسی بودن؛ مصرف زیاد کیوی به دلیل داشتن پتاسیم اگزالات موارد فوق برای بیماران کلیوی مضر است و می تواند باعث تشکیل سنگ کلیه شود. کیوی به دلیل داشتن پتاسیم بالا می تواند همراه با داروها استفاده شود به من بگو مسدود کننده باعث تداخل دارویی می شود البته زیاده روی در مصرف کیوی به دلیل داشتن فیبر زیاد باعث اسهال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا