فناوری

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

فارس: با امضای لایحه فروش یا ممنوعیت تیک تاک توسط رئیس جمهور آمریکا، اکنون مالک این شبکه اجتماعی ۹ ماه فرصت دارد یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا برای همیشه در آمریکا فیلتر شود.

به گفته نیویورک تایمز، لایحه ای که شرکت چینی ByteDance را مجبور می کند یا TikTok را بفروشد یا به طور کامل فیلتر شود، توسط رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن امضا شده است. این لایحه پس از بررسی و تصویب در کنگره آمریکا روز سه شنبه به تصویب مجلس سنا رسید.

کنگره اعلام کرده است که این لایحه را به دلیل نگرانی های امنیتی ناشی از رابطه TikTok با چین تصویب کرده است.

آنها می گویند خطرات امنیتی وجود دارد که دولت چین می تواند از ByteDance برای دسترسی به داده های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند. این قانون به TikTok اجازه می دهد اگر ByteDance آن را ظرف ۲۷۰ روز یا حدود ۹ ماه بفروشد در ایالات متحده به فعالیت خود ادامه دهد.

این مهلت توسط رئیس جمهور تا یک سال قابل تمدید است. این اقدام احتمالاً با چالش‌های قانونی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع خرید تیک توک را در اختیار دارد، زیرا قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود.

آنوپام چاندر، پژوهشگر مؤسسه نوآوری رسانه های اجتماعی هاروارد و متخصص مقررات جهانی فناوری های جدید، می گوید: «این یک آشفتگی کامل خواهد بود. اما TikTok به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش خواهد کشید. مدیرعامل این شرکت، شو چئو، در ویدئویی که در این پلتفرم منتشر شده است، گفت: مطمئن باشید راه به جایی نمی بریم، ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه ها مبارزه خواهیم کرد.

۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از TikTok استفاده می کنند و این پلت فرم مبتنی بر ویدیو یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ این برنامه در صدر لیست دانلود کاربران این کشور قرار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا