بانک و بیمه

سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان

بر اساس گزارش های بازار، بانک مرکزی امروز (۱۴ فروردین) اردیبهشت ۱۴۰۳) طی بخشنامه ای موارد زیر را اعلام کرد:

طبق بخشنامه پنجم فروردین ۱۴۰۳ معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی با هدف افزایش سقف معاملات خرید برای اشخاص حقیقی، هیأت مدیره بانک مرکزی را برای بیست و هفتمین جلسه تشکیل می دهد. اسفند ۱۴۰۲ با اشاره به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل تبیین امور بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی مصوب شورای پول و اعتبار، ابلاغی بخشنامه ۱۸. اردیبهشت ۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه های مقرر در بخشنامه فوق در محدوده شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی با افزایش آستانه مندرج در مواد (۸) به رئیس کل بانک مرکزی تفویض شد. ۱۰) و (۱۲) در بخشنامه تبیین تراکنش های بانکی اشخاص حقیقی موارد زیر موافقت شد:

سقف مجاز کل مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت آفلاین از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری مشتریان واقعی در هر موسسه اعتباری روزانه به ۲ میلیارد ریال و ماهیانه ۱۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

الزام به پرکردن فیلد در فرم‌های مربوطه و ارائه مدارک مثبته مبنی بر انجام معامله، قرارداد یا دلیل انتقال وجه در حواله‌های روزانه الکترونیکی درون بانکی و بین بانکی افراد از گروه حساب‌های غیرتجاری آنها. که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بیش از دو میلیارد ریال اعمال می شد، اکنون برای مبالغ بیش از چهار میلیارد ریال الزامی خواهد بود.

همچنین برای حواله‌های الکترونیکی شخصی درون بانکی و بین‌بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیش از دو میلیارد ریال تا چهار میلیارد ریال، ارائه اسناد مثبته دال بر معامله، قرارداد یا دلیل نقل و انتقال وجوه الزامی نیست. البته پرکردن قسمت (فیلد) در فرم های مربوطه الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید با هر کارت پرداخت و همچنین کلیه کارت های پرداخت متعلق به مشتریان واقعی روزانه به دو میلیارد ریال افزایش می یابد. مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت، مسئول کنترل آستانه اعلام شده برای هر کارت است.

بانک‌ها موظفند نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص حقیقی و همچنین نسخه‌ای از «دستورالعمل اخذ مدارک موضوع تبصره (۷) تبصره (۲) ماده (۱۰)» را ارسال کنند. . و تبصره (۱۱) دستورالعمل شفاف سازی معاملات بانکی اشخاص حقیقی که ماده (۴) آن با توجه به مفاد بخشنامه ۱۶ با توجه به تغییرات فوق الذکر اصلاح شده است. مرداد ۱۳۹۶ به اطلاع کلیه واحدهای ذیربط این موسسه اعتباری و نظارت بر حسن اجرای آن می رساند. این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا