فرهنگ و هنر

سهامداران با دانش مالی در بورس فعال شوند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سهامداران باید با دانش مالی در بورس حضور داشته باشند، گفت: راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری به منظور بهره مندی سهامداران از روش سرمایه گذاری غیرمستقیم روشی ایده آل است. حمایت مجلس از توسعه صندوق ها همیشه وجود دارد.


ایران تحلیلی –

رمضانعلی سنگدوینی خطاب به مجلس سنا با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و وظیفه دولتمردان در قبال جمعیت ۵۰ میلیونی سهامداران گفت: در در سال های گذشته برخی تصمیمات بر بازار سرمایه تاثیر منفی گذاشته و موجب بی اعتمادی اکثر سهامداران به این بازار شده است.

راه اندازی ابزارهای مالی جدید

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۸ تاکنون اقدامات قابل توجهی از سوی سیاست گذاران و مدیران بورس برای بازگرداندن اعتماد مردم به بورس صورت گرفته است، افزود: بی شک راه اندازی ابزارهای نوین مالی، توسعه خدمات الکترونیک و بحث سهام . عدالت یکی از این اقدامات بود که توانست اعتماد از دست رفته مردم را به بازار بازگرداند اما در شرایط فعلی باید حمایت بیشتری از بورس صورت گیرد.

نگاهی عمیق و متفاوت به بازار

عضوکمیسیون انرژی مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: بورس یک جبهه و ویترین اقتصادی است بنابراین هرچه بتوانیم نگاه عمیق و متفاوت به این بازار داشته باشیم قطعا به تحقق اهداف نزدیکتر خواهیم شد. و شعار سال

این نماینده مجلس با اعلام اینکه جذب سرمایه از بازار سرمایه نیازمند برنامه راهبردی و مدیریتی است، گفت: سهامداران باید با دانش و به دور از هیجان و پشتوانه علمی وارد بازار شوند.

وجوه یک روش ایده آل برای سرمایه گذاری غیرمستقیم است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در ادامه تصریح کرد: قطعا ایجاد و راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری به منظور بهره مندی سهامداران از روش سرمایه گذاری غیرمستقیم عملی و ایده آل است و حمایت مجلس از توسعه بودجه همیشه وجود دارد

سنگدوینی با بیان اینکه شناخت مردم از صندوق های سرمایه گذاری کمک زیادی به مشارکت آنها در جهش تولید می کند، تصریح کرد: دولت و مجلس می توانند با همکاری و تعامل بیشتر اقدامات قابل توجهی در جهت شناخت بهتر جایگاه بازار سرمایه انجام دهند.

بسترسازی برای تکمیل زیرساخت های بورس

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس بر حمایت از بازار سرمایه تاکید کرد و افزود: ورود سرمایه گذاران و مردم به بازار موجب تقویت بورس می شود. همچنین دولت، کارگزاران و مسئولان نظام نیز باید زیرساخت های لازم را برای جذب سرمایه های بیشتر فراهم کنند.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا