ورزشی

قایدی برای قدرت بدنی ضعیف به تیم ملی دعوت نشد یا تصاویر بی حجاب همسر؟!

مهدی قیدی که فصل گذشته آمار بسیار خوبی در استقلال داشت، در فصل جدید هم زیر نظر فرهاد مجیدی همین شرایط را دنبال کرد و در مقطعی از فصل ۸ بازی، ۶ گل، ۱ پاس گل و ۲ پنالتی به ثبت رساند. و دوم شد بهترین گلزن و موثرترین بازیکن لیگ امارات معرفی شد.

در این بین برخی رسانه ها به نقل از منابعی در تیم ملی نوشتند که مشکل امیر قلعه نویی با مهدی قیدی بدن اوست و چون این ستاره کوچک است او را به تیم ملی دعوت نکردند. عده ای دیگر درباره صحبت های سرمربی تیم ملی نوشتند که چون قیدی در مطبوعات شرکت نمی کند، دیگر برنمی گردد و او را برای این کارها به اردو نمی خواند.

از نظر فوتبالی نمی توان پذیرفت که بازیکنی با فرم عالی به خاطر بدن فیزیکی یا نگرش تاکتیکی خاصی به تیم ملی دعوت نشود. اما همین لیدر که گفته می شود فیزیک خوبی ندارد، هر روز با انبوهی از مدافعان خارجی می جنگد و اکثرا به راحتی از پس آنها برمی آید. اصولاً فانتزی بودن قیدی معمولاً کاستی های این بازیکن را از نظر نداشتن قدرت بدنی بالا پوشش داده است.

در مورد پرس نکردن می توان به این نکته اشاره کرد که در وهله اول سرمربی می تواند او را مجبور به حضور در برنامه های تاکتیکی کند یا زمانی که تیم در فاز هجومی است و نیازی به پرس ندارد از او استفاده کند. یعنی استفاده از قائدی در زمانی که بازی مساوی است و تیم پرس می کند و فقط به دنبال افتتاحیه است.

این توضیح صریح برای رسیدن به یک نکته مشخص مطرح شد که به نظر می رسد موضوع دیگری پشت دعوت نشدن مهدی قائدی به تیم ملی وجود دارد. در همین راستا خبر عجیبی به گوش خبرنگار روزنامه اعتماد رسید که فدراسیون فوتبال باید نسبت به صحت آن اعلام موضع کند.

ماجرا از این قرار است که چندی پیش به دلیل فعالیت ستاره معصومی، همسر مهدی قیدی، مهاجم سابق استقلال در اینستاگرام و انتشار عکسی بدون حجاب، صفحه او با دستور مقامات قضایی حذف شد. برخی اخبار حاکی از آن است که دعوت نشدن از مهدی قائدی به همین موضوع مربوط می شود. البته مهدی قیدی مدت ها قبل از مسدود شدن صفحه اینستاگرام همسرش به تیم ملی دعوت نشد اما به نظر می رسد انتشار برخی تصاویر در صفحات این زوج مهدی قیدی را از تیم ملی دور کرده است.

انتظار می رود فدراسیون فوتبال در این خصوص شفاف سازی لازم را انجام دهد. اما نگاهی به اتفاقات حداقل یک سال گذشته نشان می‌دهد که فعالیت‌های اینستاگرامی افراد یا اقوام آن‌ها بر شرایط کاری آن‌ها تأثیر داشته است و اتفاقاً در بسیاری از موارد این تأثیرگذاری بدون هیچ نامه‌نویسی صورت گرفته است. و فقط با تذکرات شفاهی. از رفتن کریم باقری که هیچکس دلیلش را نفهمید یا جواد نکونامی که هنگام عقد قرارداد با استقلال با مشکلاتی مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا