اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1402/09/11 |برنت 78 دلار و 88 سنت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، تردید سرمایه گذاران در مورد میزان کاهش عرضه اوپک پلاس و نگرانی از ضعف در فعالیت تولید کارخانه ها در جهان قیمت نفت را بیش از ۲ درصد کاهش داده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت در دریای شمال با یک دلار و ۹۸ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۸۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۴۹ درصد کاهش به ۷۴.۷ سنت آمریکا با ۱.۸۹ سنت معامله می شود.
نفت برنت هفته گذشته ۲.۱ درصد و نفت آمریکا بیش از ۱.۹ درصد کاهش یافت.

تولیدکنندگان اوپک پلاس روز پنجشنبه توافق کردند که در سه ماهه اول سال جاری حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز از بازار خارج کنند. این کاهش تولید شامل ۱.۳ میلیون بشکه در روز کاهش فعلی در عربستان سعودی و روسیه است.

با این حال، به نظر می رسد که افراد تجاری نسبت به این طرح کمی شک دارند. به گفته برخی از معامله گران، اعضای اوپک پلاس به این توافق پایبند نخواهند بود، در غیر این صورت این کاهش تولید کافی نخواهد بود.
ائتلاف اوپک پلاس که بیش از ۴۰ درصد نفت جهان را تولید می کند، پس از کاهش قیمت نفت از اوج ۹۸ دلار در سپتامبر در بحبوحه نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی و تقاضای ضعیف سوخت، سیاست کاهش تولید را پیشنهاد کرده است. مصرف کرده است.
کاهش تولید اوپک پلاس که روز پنجشنبه توافق شد، داوطلبانه است و این ماهیت داوطلبانه تردیدهایی را در مورد اجرای آن ایجاد کرده است.
در ایالات متحده، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز جمعه اعلام کرد که بانک مرکزی رویکرد محتاطانه ای را در قبال نرخ بهره اتخاذ خواهد کرد.
سرمایه گذاران در حال حاضر بر ادامه تولید پایین کارخانه های جهانی و کاهش تقاضا تمرکز کرده اند.
مذاکرات برای تمدید آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها روز گذشته به شکست انجامید و درگیری هایی در غزه آغاز شد. جنگ در ابتدا از قیمت نفت حمایت کرد زیرا نگرانی‌هایی را در مورد اختلال در عرضه نفت ایجاد کرد، اما تأثیر کمی بر جریان‌های جهانی نفت داشت.
روز جمعه، ایالات متحده تحریم های بیشتری را علیه سه شرکت و نفتکش به دلیل محدودیت قیمت نفت روسیه اعمال کرد.
تعداد چاه‌های نفت آمریکا نیز پنج حلقه افزایش یافت و این هفته به ۵۵ حلقه رسید که بالاترین میزان از سپتامبر است.
انتهای پیام/۷۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا