بانک و بیمه

مدت زمان انتقال شبا – ایران تحلیل

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن کاربران بانک را به خود مشغول کند مدت زمان حواله شبا است. خیلی ها می خواهند بدانند که انتقال پول با شماره شبا چقدر طول می کشد. در این مقاله از سایت شبیاب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

انتقال وجه با شماره شبا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان انتقال وجه با شماره شبا متفاوت است. از آنجایی که شماره شبا در دو سامانه ساتنا و بیس استفاده می شود، می توانید هر کدام از این سامانه ها را انتخاب کنید در بازه زمانی متفاوتی به حساب دیگران واریز کنید.

دلیل اصلی تعریف و طراحی شماره شبا، تنظیم سیستم های بانکی بود. اما پس از استفاده به عنوان یک روش سریع و مطمئن برای انتقال پول، توجه کاربران بانک ها را به خود جلب کرد. دو سیستم طراحی شد که با اعداد شبا کار می کنند. هر کدام از این سیستم ها چرخه های انتقال پول متفاوتی دارند و مدت زمان حواله شبا با هر کدام متفاوت است.

مدت زمان انتقال شبا با استفاده از یک سیستم قابل اعتماد
مدت زمان انتقال شبا با استفاده از یک سیستم قابل اعتماد

مدت زمان انتقال شبا با استفاده از یک سیستم قابل اعتماد

سامانه پایا یا همان سامانه پرداخت الکترونیک شرایطی را فراهم کرده است که مبالغ کلان به یکباره به حساب دیگران واریز شود. این سامانه که کف و سقفی برای انتقال پول از ۱۰۰۰ تومان تا ۵۰ میلیون تومان به صورت آنلاین دارد، دارای چهار چرخه زمانی برای انتقال وجه است.

  • ۴ تا ۶ صبح
  • ۱۰ الی ۱۱:۳۰ صبح
  • ۱۴ الی ۱۵:۳۰ بعد از ظهر
  • ۱۸ الی ۲۰ شب

مشتریانی که می خواهند از این سیستم استفاده کنند می توانند در یکی از این چهار چرخه زمانی دستور پرداخت صادر کنند. اما در سیکل پایای بعدی، پول به حساب شخص مورد نظر واریز می شود. به همین دلیل است که انتقال پول با یک سیستم قابل اعتماد آنی نیست. یعنی اگر بخواهید از این سیستم استفاده کنید ممکن است تا ۱۲ ساعت طول بکشد. اما در صورت عدم وجود مشکل در پاسخگویی بانک ها، این انتقال وجه در مدت دو ساعت قابل انجام است.

مدت زمان انتقال شبا با استفاده از سامانه ساتنا

سامانه ساتنا نسبت به سامانه پایا سرعت بیشتری برای انتقال پول دارد. در صورت استفاده از این سیستم می توانید در عرض دو ثانیه و در نهایت ۲۰ دقیقه مبالغ هنگفتی را به حساب دیگران واریز کنید. در صورت تمایل به استفاده از روش های اینترنتی می توانید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و در صورت تمایل به مراجعه به شعب بانک ها می توانید ۱ میلیارد تومان به حساب مقصد واریز کنید.

سامانه ساتنا به سیستم پرداخت آنی نیز معروف است. زیرا می توانید این مبالغ سنگین را در عرض چند ثانیه انتقال دهید. سامانه ساتنا همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۴:۳۰ قابل استفاده است. در صورتی که مشتریان بانک ها پس از این مدت با شماره شبا و سامانه ساتنا واریز کنند، در ابتدای روز کاری بعد مبلغ مورد نظر به حساب مقصد واریز می شود.

نحوه محاسبه عدد شبا

اگر قصد دارید با یکی از سامانه های ساتنا و پایا کار کنید، اما شماره شبا را ندارید، جای نگرانی نیست. یکی از خدماتی که در سایت ایران تحلیل ارائه می دهیم، محاسبه و دریافت شماره شبا می باشد.

اگر شماره کارت بانکی یا شماره حساب خود و شخصی که می خواهید به حسابش واریز کنید را دارید، پس از ثبت نام در سایت ایران تحلیل به راحتی می توانید آنها را به آیدی شبا تبدیل کنید. راه های زیادی برای دریافت شماره شبا وجود دارد. به همین دلیل در این قسمت در مورد تمامی این روش ها صحبت می کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

محاسبه حضوری شماره شبا

در صورت نیاز به شماره شبای خود می توانید با کارت ملی خود به شعب بانک های مورد نظر مراجعه کرده و شناسه شبا را از گردانندگان بانک دریافت نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به عابر بانک و با استفاده از کارت بانکی و صورت وضعیت، شناسه شبا را از فیش بانکی که از عابر بانک دریافت می کنید حذف کنید. البته این روش محدودیت هایی دارد.

اگر می خواهید با شماره شبای شخص دیگری تماس بگیرید، نمی توانید از این روش استفاده کنید. چون شماره شبا به شما داده نمی شود.

محاسبه آنلاین شبا

استفاده از سامانه های اینترنتی و مراجعه به سایت بانک از دیگر راه هایی است که به شما در دریافت شماره شبا کمک می کند. از آنجایی که سایت های بانکی معمولا شلوغ و پیچیده هستند، بهتر است از خدمات سایت های خصوصی و معتبر مانند شبیاب استفاده کنید. شماره شبا را از طریق روش های زیر برای شما استعلام خواهیم کرد.

تبدیل کارت به شبا

اگر شماره کارت بانکی شخصی دارید یا می خواهید شماره کارت خود را به شبا تبدیل کنید، می توانید در سایت ایران تحلیل ثبت نام کنید و پنل کاربری با نام خود ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی را در سایت ایران تحلیل وارد کرده و پس از پرداخت هزینه تراکنش ۱۲۵۰ تومانی آن را به شماره شبا تبدیل کنید.

تبدیل حساب به شبا

روش دیگری که در سایت ایران تحلیل برای محاسبه شناسه شبا استفاده می شود تبدیل شماره حساب می باشد. شماره حساب بانکی برای انتقال پول از یک حساب به حساب دیگر در یک بانک واحد استفاده می شود و در واقع یکی از قسمت های اصلی شماره شبا می باشد. حتی می توان آن را به شناسه شبا تبدیل کرد. در صورت ثبت نام در سایت شبیاب می توانید این شناسه را در عرض چند ثانیه دریافت کنید. فرآیند تبدیل اکانت به شبا بسیار ساده است. کافیست گزینه تبدیل حساب به شبا و پرداخت هزینه تراکنش را انتخاب کنید. در نهایت باید روی گزینه دریافت کلیک کنید.

آخرین کلمه

استفاده از شماره شبا به دلیل امنیت و سرعت بالا طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما از آنجایی که کاربران می توانند از سامانه ساتنا و پایا برای انتقال با شماره شبا استفاده کنند، مدت زمان انتقال وجه با شماره شبا متفاوت است که در این مقاله به آن اشاره کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا