اخبار اقتصاد ایران

مناسبات سنگال و گیلان در حوزه کشاورزی افزایش می‌یابد | گیلان یکی از استانهای هدف برای توسعه روابط تجاری ماست

سفیر سنگال در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گیلان یک استان کشاورزی است و ظرفیت های زیادی در این بخش دارد، گفت: سنگال آمادگی دارد همکاری های خود را در این زمینه و همچنین پروژه های آب، کود و سایر پروژه های کشاورزی بهبود بخشد.

ایران تحلیل، سالیو نیانگ دینگ در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی گیلان هدف از سفر به گیلان را توسعه همکاری ها و ارتباط بیشتر با تجار گیلانی عنوان کرد و افزود: سفر به گیلان استان ها موضوعی است که ما همیشه آن را پیگیری می کنیم. ظرفیت ها و توانایی های مناطق مختلف را بشناسید.

سفیر سنگال گفت: با توجه به نیازسنجی های کشورمان به استان ها سفر کرده ایم و در حال انجام رایزنی های لازم برای توسعه همکاری ها و روابط مشترک و رفع نیازهای خود هستیم.

سالیو نیانگ دینگ افزود: بنابراین به عنوان سفیر تمام تلاش خود را برای برقراری روابط بهتر انجام خواهیم داد تا از ظرفیت های دو کشور در راستای توسعه همکاری های مشترک استفاده شود.

وی بیان کرد: پس از ۱۰ سال، کمیسیون مشترک ایران و سنگال آذرماه گذشته برگزار شد و تصمیمات مهمی در بخش های مختلف کشاورزی اتخاذ شد که حاصل آن سفر سه گروه اقتصادی از سنگال به ایران در زمینه های دامپروری، پرورش ماهی بود. و مکانیک و از مناطق زیادی بازدید کرد.

سفیر سنگال با اشاره به حضور و بازدید رئیس اتاق بازرگانی کشورش از غرفه استان گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران گفت: گیلان یکی از استان های هدف برای توسعه روابط تجاری ماست. و در سه سال گذشته گروه های مختلف تجاری از دو کشور بازدید کردند و در این زمینه زمینه های سرمایه گذاری زیادی بین دو کشور بررسی و پیگیری شد.

سالیو نیانگ دینگ سطح روابط سیاسی دو کشور را عالی دانست و گفت: دیدار روسای جمهور دو کشور ایران و سنگال در آفریقای جنوبی نیز ما را بر آن داشت تا برای تقویت روابط در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، پتروشیمی و … تلاش بیشتری کنیم. مناطق دیگر. .

سفیر سنگال تصریح کرد: سنگال به دنبال برقراری ارتباط بیشتر با ایران به عنوان یکی از بهترین الگوهای دنیا در این زمینه است تا همکاری با کشورهای غربی را کاهش دهد تا بتواند مانند ایران مسیر پیشرفت را طی کند.

وی افزود: وزیر کشاورزی سنگال با نوشتن ۲ نامه به دنبال گسترش همکاری ها و روابط در بخش کشاورزی است تا با برگزاری جلسات بیشتر راه های بهتر و قوی تری برای ارتباط بیشتر پیدا کند.

روابط تجاری و فرهنگی دو کشور باید افزایش یابد

رئیس اتاق بازرگانی گیلان همچنین بر ارتباط بیشتر اتاق های بازرگانی دو کشور تاکید کرد و گفت: رسالت اتاق بازرگانی گیلان برقراری ارتباط بیشتر و افزایش تراز تجاری است.

قاسم رضاییان افزود: گیلان استانی سرسبز با آب و هوای مطبوع است، حدود ۹۰ درصد چای ایران در گیلان تولید می شود که طبیعی ترین چای دنیاست و این استان نیز با کیفیت ترین برنج دنیا سالم ترین است. و خوشمزه ترین زیتون های دنیا بیشترین تولید کیوی، ۲۲ نوع چای، فرآورده های بادام زمینی، پنج گمرک و سه بندر را دارد.

وی ادامه داد: با افتتاح راه آهن رشت – خزر به ریل سراسری، روابط تجاری دو کشور گسترش بیشتری خواهد یافت.

رضائیان با اشاره به روابط تجاری مطلوب استان گیلان با اوراسیا گفت: بسیاری از شرکت های تولیدی ایرانی در کشورهای آفریقایی تجارت فراسرزمینی دارند که امیدواریم بتوانیم این همکاری ها را با سنگال در این زمینه گسترش دهیم و در سفر بعدی به این استان. دیدار تجار سنگال با تجار گیلانی

سفیر سنگال در سفر به گیلان از ۲ کارخانه در رشت و یک کارخانه در لاهیجان بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا