اخبار اقتصاد ایران

واکنش بازارها در پی تنبیه اسرائیل از سوی ایران/ بورس تعطیل می شود؟ :: ایران تحلیل

با کاهش قیمت بیت کوین و ایجاد وضعیت نامطلوب در بازار کریپتو پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل، بازارها به تنش ها واکنش جدی نشان دادند.

به گزارش ایران تحلیل، پس از اینکه ایران موجی از پهپادها را به سمت اسرائیل فرستاد، قیمت ارزهای دیجیتال عصر شنبه کاهش یافت که نشانه اولیه آشفتگی بازار بود. تهدید یک جنگ گسترده تر در خاورمیانه می تواند قیمت گذاری سرمایه گذاران را تغییر دهد و بر بازارها تأثیر بگذارد.

تتر به کانال ۷۲ هزار تومان نزدیک شد/ بورس بسته می شود؟

بر اساس گزارش CoinMarketCap، بیت کوین ۵ درصد نسبت به روز گذشته و اتر بیش از ۷ درصد کاهش یافته است. این رویدادها نشانه ای از تحت فشار بودن دارایی های ریسک هستند.

ظهیر ابتکار، بنیانگذار صندوق رمزنگاری Split Capital، گفت که ادامه فروش ارزهای دیجیتال “احتمالاً مشروط به وضعیت خاورمیانه است” و افزود که “مردم واقعاً به دنبال این هستند که ببینند بازارها در روز دوشنبه چگونه خواهند بود.”

واکنش بازارهای جهانی به جنگ ایران و اسرائیل پس از بازگشایی چگونه خواهد بود؟

از آنجایی که بازارهای جهانی در تعطیلات آخر هفته هستند، آثار حمله ایران به اسرائیل با باز شدن بازارها آشکار خواهد شد.

البته معاملات روز جمعه پیش نمایشی از انتظارات را ارائه کرد. گزارش‌ها در آن زمان حاکی از آن بود که حمله ایران به اسرائیل ظرف دو روز آینده رخ خواهد داد و قیمت نفت آمریکا را با ۳ درصد افزایش به بالای ۸۷ دلار در هر بشکه خواهد رساند.

اوراق خزانه ایالات متحده نیز به شدت افزایش یافت و بازدهی ۱۰ ساله را ۱۰ واحد پایه کاهش داد زیرا سرمایه گذاران به دنبال پناهگاهی امن بودند.

احتیاط سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای نوظهور

در مورد ارزش دلار آمریکا نیز باید گفت که با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، سرمایه گذاران از ارزهای پرریسک و بازارهای نوظهور دور می شوند. آنچه در بازارها بسیار مشهود است این است که از آغاز جنگ غزه، دامنه ریسک افزایش یافته و سرمایه گذاران با احتیاط بیشتری وارد بازارهای نوظهور می شوند.

دامنه ریسک برای بازار ارز دیجیتال افزایش یافت

کارشناسان بر این باورند که با حمله ایران به اسرائیل، دامنه ریسک در بازار نفت و ارزهای دیجیتال افزایش یافته است و به احتمال زیاد این دو بازار در آغاز فعالیت خود در روز دوشنبه واکنش جدی به تنش ها خواهند داشت. به نظر می رسد قیمت نفت در روز دوشنبه دچار تغییر قیمت جدی شود.

حتی یورو در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در پنج ماه اخیر سقوط کرد زیرا بازارها چشم‌انداز کاهش نرخ‌های بانک مرکزی اروپا را قبل از فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کردند.

طلا که به طور سنتی به عنوان یکی دیگر از دارایی های امن تلقی می شود، به بالاتر از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس رسید و بعداً اواخر روز جمعه این افزایش ها را معکوس کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا