محیط زیست

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در بر می‌گیرد؟

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان بارش باران پیش بینی می شود. افزایش ابر و رگبار پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی آرام خواهد داشت.

وی افزود: روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در اکثر مناطق واقع در نیمه غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود و در این روز حداکثر بارندگی پیش بینی می شود. در کرمانشاه، کردستان و آذربایجان شرقی خواهد بود. جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی تصریح کرد: روز سه شنبه در برخی مناطق نیمه شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و البرز جنوبی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر، نواحی شمال غرب، شمال شرق و بخش هایی از مرکز و روز پنجشنبه در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و برخی نقاط بارندگی خواهد بود. شمال غرب کشور

وی گفت: امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، دوشنبه در جنوب غرب، سه شنبه و چهارشنبه در غرب، مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید خواهد بود. در برخی ساعات و در مناطق مستعد گرد و غبار پیش بینی می شود. همچنین امروز در شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و روز دوشنبه در شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد با حداکثر ۲۶ و حداقل ۱۳ درجه سانتی گراد و در روز یکشنبه کمی است. ابری، به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد با احتمال رگبار باران با حداکثر ۲۳ و حداقل ۱۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا