ترندهای روز

پایان یک رؤیا؛ پروژه خودروی اپل ظاهراً لغو شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

طبق گزارش بلومبرگ، پروژه خودروی اپل که ظاهراً این شرکت بیش از یک دهه روی آن کار می کرد، لغو شده است. اکثر افرادی که روی این پروژه کار می کردند اکنون به تیم هوش مصنوعی منتقل شده اند تا عقب ماندگی اپل در این زمینه را جبران کنند.

به گفته مارک گارمن از بلومبرگ، جف ویلیامز، مدیر عملیاتی و کوین لینچ، مدیر پروژه خودروی اپل، دیروز به کارمندان تیم توسعه خودروی این شرکت که حدوداً ۲۰۰۰ نیرو دارد، گفتند که این پروژه لغو شده است. . گفته می شود اعلام این خبر بسیاری از کارکنان این شرکت را شوکه کرده است.

کارمندان پروژه ماشین اپل به تیم هوش مصنوعی می روند

اکثر افرادی که روی ماشین اپل کار می‌کردند، اکنون به هوش مصنوعی می‌روند تا در پروژه‌های هوش مصنوعی این شرکت تحت مدیریت جان گیانندرا کار کنند. البته در تیم خودرو اپل متخصصانی در زمینه سخت افزار و طراحان خودرو نیز حضور داشتند که احتمالا تعدیل خواهند شد.

بلومبرگ ادعا می کند که مدیران ارشد اپل در هفته های اخیر تصمیم به پایان دادن به پروژه خودرو گرفته اند. تیم کوک، مدیرعامل این شرکت نیز ظاهرا تحت فشار سهامداران برای تعیین تکلیف پروژه خودرو قرار داشت.

اپل هنوز پاسخی رسمی به این گزارش نداده است.

سال ها است که شایعات مختلفی درباره پروژه خودرویی اپل که با اسم رمز پروژه «تیتان» شناخته می شد می شنویم. مدتی پیش در گزارشی گفته شد که نرم افزار خودران این پروژه در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۵ هزار مایل را پیموده است.همچنین بلومبرگ پیش از این گفته بود که انتظار می رود این خودرو در سال ۲۰۲۸ به بازار بیاید.

به نظر می رسد اپل با توجه به مشکلات موجود در مسیر توسعه خودرو و حرکت بازار به سمت هوش مصنوعی تصمیم گرفته است تمرکز اصلی خود را بر روی هوش مصنوعی متمرکز کند. اخیراً این شرکت جایگاه ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت از دست داده است و باید برای جبران عقب ماندگی های خود در این فضا خیلی بیشتر تلاش کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا