اخبار بورس

پیش بینی ثبت افزایش سرمایه تا پایان سال/ مراحل افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی در حال انجام است/ عرضه محصول متفاوت در بیمه‌های زندگی “وتعاون”

یونس مظلومی، مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در گفتگو با ایران تحلیلتوضیح داد: همانطور که می دانید بخشی از سودی که شرکت ها کسب می کنند شامل EPS و DPS است که اعلام و بین سهامداران توزیع می شود.

وی افزود: از آنجایی که شرکت های بیمه به طور معمول در ساختمان ها، املاک و دارایی های ثابت سرمایه گذاری می کنند، این فرصت برای شرکت های بیمه وجود دارد که با تجدید ارزیابی این دارایی ها، سرمایه خود را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون ادامه داد: در شرکت بیمه تعاون بخشی از دارایی ها را بر اساس ارزیابی توسط کارشناس رسمی دادگستری تجدید ارزیابی کرده ایم و ۷۰۰ میلیارد تومان به سرمایه شرکت اضافه می شود که مطابق با سرمایه مورد نظر است. افزایش دادن.

مظلومی درباره میزان افزایش سرمایه اظهار کرد: سرمایه فعلی شرکت ۵۰۰ میلیارد تومان است که با ثبت افزایش سرمایه جدید به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد. این بدان معناست که تعداد سهام ما ۲.۴ برابر است. بنابراین بخشی از سود سهامداران از افزایش تعداد سهام حاصل خواهد شد. اما اگر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی اتفاق بیفتد، ممکن است قیمت سهم نوسان داشته باشد که این امر بستگی به شرایط رویدادهای روزانه بازار سرمایه دارد. بنابراین نمی توان گفت که سهام در روز افزایش سرمایه با چه قیمتی بازگشایی می شود. اما قطعا با قیمت فعلی کمی متفاوت خواهد بود. امروز سهام ما ۵ درصد افزایش و صف ۲۰ میلیونی را ثبت کرد که ممکن است بخشی از افزایش سرمایه از سوی دفتر تجدید ارزیابی باشد.

وی درباره تاثیر افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها بر بازار سرمایه گفت: افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی نوعی سود است. با چنین افزایش سرمایه، سهامدار عملاً سودی دریافت می کند که حاصل تلاش همکاران بیمه تعاونی است. این روند همچنان در بیمه تعاون ادامه دارد. یکی از استراتژی های شرکت بیمه تعاون، سرمایه گذاری در دارایی های ثابت و پروژه های عمرانی است که ممکن است برخی از آنها ناشی از سرمایه گذاری باشد.

مظلومی ادامه داد: ما یک شرکت توسعه ای هستیم و برای ارائه خدمات نیازمند مکان های فیزیکی هستیم. ما این سرمایه گذاری را در مناطق مختلف تهران، استان ها و … انجام می دهیم. برای سرمایه گذاری هایی که در بخش ساخت و ساز انجام می دهیم، ممکن است بخشی از پروژه را به عنوان مراکز خدماتی استفاده کنیم و بقیه پروژه را به عنوان سرمایه گذاری در نظر بگیریم و به خریداران بسپاریم. .

وی درباره تاثیر افزایش سرمایه بر بیمه تعاون گفت: این افزایش سرمایه قطعا تاثیر مثبتی بر بیمه تعاون داشت. در مدت شش سالی که این شرکت را اداره می کردم، در شش سال تقسیم سود داشتیم. در شرکت های بیمه سود عملیاتی حاصل از بیمه زیاد نیست. بلکه سود به دست آمده، سود حاصل از سرمایه گذاری است. این سرمایه گذاری ها در بخش بازار سرمایه، سپرده های بانکی، اوراق قرضه، صندوق ها و … انجام می شود که یکی از این سرمایه گذاری ها در پروژه های املاک و ساختمانی است. آیین نامه سرمایه گذاری شورای بیمه به شرکت های بیمه این امکان را می دهد و این بخشی از راهبرد ما برای ادامه این مسیر در آینده است.

مدیرعامل «وطوان» با نگاهی به برنامه های سرمایه گذاری در سال های آینده گفت: مسیر سرمایه گذاری شرکت های بیمه بر اساس آیین نامه سرمایه گذاری مصوب شورای عالی بیمه تعیین می شود. بنابراین دست ما برای سرمایه گذاری در هیچ منبعی باز نیست. مسیرهای سرمایه گذاری ما مشخص و محدود است. فکر می کنم یکی از گزینه های خوب سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در ساخت و ساز است که انجام دادیم.

وی ادامه داد: همچنین پروژه دیگری در تبریز در دست اقدام است. ما این راه را ادامه می دهیم؛ بنابراین خبر خوب برای سهامداران بیمه تعاونی این است که افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی ادامه پیدا می کند و یا از فروش سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی سود می کنیم.

مظلومی درباره موانع پیش روی شورای عالی بیمه توضیح داد: دغدغه شورای عالی بیمه این است که شرکت های بیمه سرمایه گذاری خود را در مسیرهای کم ریسک انجام دهند. وقتی سرمایه گذاری کم ریسک باشد، دست ما آنقدر باز نیست. بنابراین در همان کانال هایی که مجوز سرمایه گذاری داریم و به اصطلاح به روش مدیریتی بر حسب نیاز فعالیت می کنیم. ما این کار را زمانی انجام می دهیم که یک مورد سرمایه گذاری جذاب پیدا کنیم. اما در حد مجاز قانون کار می کنیم و تاکنون نتایج خوبی گرفته ایم.

وی در خصوص مراحل افزایش سرمایه خاطرنشان کرد: برنامه ما افزایش سرمایه از محل سود انباشته، ذخیره سرمایه و تجدید ارزیابی های آتی است. اصولا شرکت های بیمه سود عملیاتی قابل توجهی ندارند اما ما هر سال سود متوازن ایجاد و تقسیم کرده ایم. ما در شرکت بیمه تعاون سود انباشته ایم. همین امر در مورد شرکت های بیمه در سراسر جهان صدق می کند. مزیت دیگری که می‌توانیم ایجاد کنیم، سرمایه‌گذاری در مکان‌هایی است که بتوانیم آن‌ها را به سود سرمایه و بازده خوبی برای سهامداران خود تبدیل کنیم.

مظلومی در خصوص زمان افزایش سرمایه شرکت بیمه تعاون گفت: زمان بندی در اختیار بیمه تعاون نیست. گزارش توجیهی افزایش سرمایه را به تایید هیات مدیره به حسابرس مستقل ارائه کرده ایم. منتظر رای نهایی حسابرس هستیم. پس از آن باید دو مجوز یکی از بیمه مرکزی و دیگری از سازمان بورس اخذ شود. از آنجایی که این افزایش سرمایه شامل تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌شود، انتظار داریم روند سریع‌تر انجام شود. پس از این دو تایید، جلسه باید برگزار و سپس ثبت نام شود. مجموع فعالیت های باقی مانده این امکان را به ما می دهد تا قبل از عید این افزایش سرمایه را ثبت کنیم.

وی در ادامه به درآمدزایی «ووتاوان» اشاره کرد و توضیح داد: در شرکت بیمه تعاون برنامه راهبردی داریم، برنامه راهبردی که شامل ابعاد کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است. این برنامه راهبردی مسیر توسعه بیمه تعاون در بخش‌های مختلف را مشخص می‌کند و سهم بازار، سطح فروش، سطح ریالی، تعداد بیمه‌نامه‌ها و مشتریان و تعداد محصولات بیمه‌ای در این طرح لحاظ شده است.

بر اساس این برنامه باید به گردش مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی دست پیدا کنیم که ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است و معمولا در شرکت های بیمه بزرگ هدف فروش در ۴ ماه پایانی سال تعیین می شود. امیدواریم مبلغ باقی مانده در ۴ ماه پایانی سال محقق شود و بتوانیم سال ۱۴۰۲ را با ۳۰۰۰ میلیارد فروش با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به پایان برسانیم. امیدواریم هدف فروش که برای ۱۴۰۲ در نظر گرفته ایم محقق شود. اگر اینطور باشد، ما سایر شاخص ها را در خصوص سهم بازار، سودآوری و ارزش گذاری بیمه تعاون در صنعت بیمه پیش بینی کرده ایم.

مدیرعامل «وطوان» گفت: اخیراً محصول بیمه ای تولید کردیم که در هیئت مدیره تایید و به بیمه مرکزی ارسال شد. امیدواریم پس از تایید بیمه مرکزی این محصول را روانه بازار کنیم. این یک محصول متفاوت در بیمه عمر است که به ما امکان می دهد تا دلیل اصلی اجتناب مردم از خرید بیمه عمر را کاملاً مهار کنیم. جزئیات این محصول پس از تایید بیمه مرکزی اعلام خواهد شد. محصولی کاملا نوآورانه که امیدواریم به زودی آن را وارد بازار کنیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا